INTRODUCCIÓ. GENERALITATS
La gran quantitat d'informació de què disposem és una característica del món actual. Per això, cal organitzar-la i planificar-la de manera sistemàtica i estructurada.
El resultat d'aquest procés de planificació s'anomena base de dades i, en el cas de les bases de dades relacionals, objecte d'aquest curs, consisteix a realitzar les tasques següents:
- Decidir quina és la informació a utilitzar
- Analitzar com es pot agrupar aquesta informació
- Determinar quines seran les agrupacions que intervindran a la base de dades
- Definir quines són les característiques que interessin de cada un dels elements d'aquestes agrupacions o taules
- Associar a cada un dels elements anteriors el tipus de valor (numèric, alfanumèric, gràfic, etc.)
- Analitzar els possibles lligams entre les diferents agrupacions de dades i la forma d'implementar-ho.
- Estudiar les modificacions oportunes per tal de millorar l'organització realitzada
- Implementar els punts anteriors mitjançant les taules i les relacions entre elles.
- Obtenir i crear la informació anterior
La implementació d'aquestes tasques es concreta en la creació d'una base de dades relacional.
Microsoft Access, utilitzat en aquest curs, és un gestor de bases de dades relacional:
és un programa que facilita l'ús
i la manipulació de les bases de dades, incorporant els elements i les eines
que possibiliten la recerca, la modificació de dades, la relació de dades,
la visualització i la impressió de dades, etc; en definitiva, la utilització de dades.