RELACIONS. OBJECTIUS
- Definir i establir el conjunt de taules de la base de dades.
- Decidir, per a cada taula, els camps que formaran part de les claus principals o de les claus externes.
- Analitzar les relacions que hi ha d'haver entre taules i estudiar la forma de fer-ho.
- Analitzar els tipus de relacions entre dues taules:
- 1 --------------------> 1
(un registre d'una taula pot tenir un registre relacionat, només un, a l'altra taula).
Exemple: una taula de professorat d'un centre i una taula de professorat amb tutoria (un professor o professora només pot tenir, com a màxim, un sol registre relacionat com a tutor o tutora).
- 1 --------------------> n
(un registre d'una taula pot tenir més d'un registre relacionat a la segona taula).
Exemple: una taula de cursos d'ESO i una taula d'alumnes (un curs té diversos alumnes).
- n --------------------> n
(un registre d'una taula pot tenir diversos registres relacionats a la segona taula. Cada un d'aquests registres té diversos registres relacionats a la primera taula.
Exemple: una taula d'assignatures i una taula d'alumnes (una assignatura la poden fer diversos alumnes i un alumne pot fer diverses assignatures).
- Visualitzar el disseny de les taules.
- Analitzar els resultats obtinguts i realitzar els canvis que es considerin oportuns per a una millora en l'ùs de la base de dades.