Animació per interpolació. I | ||||
|
||||
En la pràctica següent experimentareu novament la tècnica d'animació per interpolació mitjançant la creació de diferents tipus d'animacions. Utilitzareu fotografies i aplicareu efectes diversos tot cercant vistositat i una bona presentació. Tingueu en compte que, si bé és cert que saber dibuixar permetrà que les animacions que fem siguin més boniques i vistoses, el fet de no dominar el dibuix no ha d'impedir que puguem desenvolupar bones animacions. Cal fer moltes proves i tenir clar què és el que es vol fer. Els objectius d'aquesta pràctica són:
|
||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||
Preparació de l'animació | ||||
» Obriu el Flash. Anomeneu fons a la capa actual. » Modifiqueu les mides de l'escenari: feu clic sobre el botó Tamaño de la finestra de Propiedades i indiqueu-hi els següents valors: anchura 330 x altura 250. » Activeu el menú Ver | Reglas. » Seleccioneu l'eina Rectángulo i dibuixeu un rectangle de color negre, sense traç, que tapi tot l'escenari (330x250); el motiu d'indicar aquesta mida específica ve donat per les mides de les fotografies que utilitzareu per fer l'animació. » Inseriu una nova capa i anomeneu-la imatge. Bloquegeu la capa fons. » Descarregueu-vos el fitxer orenetes.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. » Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario... i cerqueu el fitxer orenetes.jpg que acabeu de descomprimir. |
||||
|
||||
|
||||
Creació de l'animació | ||||
» Feu clic sobre el fotograma 1 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Crear Interpolación de movimiento. | ||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 20 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » En la capa fons, inseriu un fotograma normal (F5) també a la posició 20. |
||||
|
||||
» Cliqueu sobre el fotograma 20 i moveu la fotografia a la posició X=165 Y=125. | ||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 21 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Torneu a clicar sobre el fotograma 21 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Quitar interpolación. » Cliqueu ara sobre el fotograma 40 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Inseriu també en la capa fons un fotograma normal (F5) en la posició 40. |
||||
|
||||
» Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula. Deseu-la amb el nom m3p3. | ||||
Incorporació de text | ||||
|
||||
» Inseriu una nova capa i anomeneu-la text. Bloquegeu la capa imatge. » Feu clic sobre el fotograma 21 de la capa text amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave vacío. |
||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 21 per seleccionar-lo. Activeu l'eina Texto, dibuixeu un rectangle de text a l'escenari i escriviu aquest poema de Joan Carner: L'oreneta Davant genteta » Utilitzeu el panell Propiedades per donar format al text: tipus de lletra, mida, estil i color. » Proveu la pel·lícula: premeu Ctrl+Retorn. Deseu-ne els canvis. |
||||
Intercanvi d'imatges | ||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 40 de la capa imatge amb el botó secundari del ratolí i i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). Desbloquegeu la capa imatge, si és el cas. » Feu clic sobre el fotograma 40 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Crear Interpolación de movimiento. » Cliqueu sobre el fotograma 60 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Feu clic sobre el fotograma 40 amb el botó principal del ratolí. Tot seguit, cliqueu sobre la imatge de l'escenari per seleccionar-la. |
||||
|
||||
|
||||
» Inseriu una nova capa per sobre de la capa imatge. Anomeneu-la imatge1. Bloquegeu la capa imatge. » Feu clic sobre el fotograma 40 de la capa imatge1 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Importeu sobre aquest fotograma 40 el fitxer orenetes1.jpg. Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario... » Cliqueu sobre el fotograma 40 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Crear Interpolación de movimiento. » Feu clic sobre el fotograma 60 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Apliqueu un efecte Alfa sobre aquests fotogrames clau -tal com heu fet anteriorment-: indiqueu un 0% en el fotograma 40 i un 100% en el fotograma 60. |
||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 61 de la capa imatge1 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Torneu a clicar sobre el fotograma 61 de la capa imatge1 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Quitar interpolación. » Feu clic ara sobre el fotograma 120 de la capa imatge1 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Allargueu també les capes fons i text inserint un fotograma normal (F5) en la posició 120 de cadascuna. » Proveu la pel·lícula prement Ctrl+Retorn i deseu-ne els canvis. |
||||
|
||||