Animació per interpolació. II | ||||||||
|
||||||||
En la pràctica anterior heu experimentat la variant de l'animació de moviment per interpolació. En aquesta pràctica treballareu una nova variant de l'animació amb Flash: la interpolació de forma. Simulareu una transformació d'aliments, deformareu una figura senzilla i canviareu unes lletres per unes altres. Els objectius d'aquesta pràctica són:
|
||||||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||||||
Preparació de l'animació | ||||||||
» Obriu el Flash. Anomeneu plat a la capa actual. » Modifiqueu les mides de l'escenari. Feu clic sobre el botó Tamaño del panell de Propiedades i indiqueu-hi els següents valors: anchura 300 x altura 200. » Activeu el menú Ver | Reglas. » Seleccioneu l'eina Óvalo i dibuixeu un plat a l'escenari. En acabar el dibuix bloquegeu la capa per protegir-la, tenint en compte que no hi heu de dibuixar res més. |
||||||||
|
||||||||
» Enregistreu la pel·lícula amb el nom m3p4. | ||||||||
Creació de l'animació | ||||||||
» Inseriu una nova capa i anomeneu-la formes.
» Seleccioneu novament l'eina Óvalo i dibuixeu un ou a l'escenari. |
||||||||
|
||||||||
» Activeu l'eina Selección i feu clic sobre el traç de l'ou per seleccionar-lo. Canvieu el color del traç per un color que s'ajusti millor al que heu emprat per al farciment. » Activeu el menú Modificar | Forma | Convertir líneas en rellenos. » Feu clic sobre el fotograma 1 de la capa formes i seleccioneu l'opció Forma del quadre Animar del panell Propiedades. |
||||||||
|
||||||||
» Feu clic sobre el fotograma 36 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Premeu la tecla Supr per eliminar el contingut d'aquest fotograma: haureu esborrat el dibuix de l'ou. També podeu activar l'eina Borrador i esborrar-lo. » Allargueu els fotogrames de la capa plat: feu clic sobre el fotograma 36 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Activeu l'eina Lápiz, seleccioneu el modificador Suavizar i dibuixeu el rovell i la clara de l'ou sobre aquest fotograma 37 de la capa formes. Adapteu el dibuix a la grandària del plat. » Activeu novament l'eina Selección i feu clic sobre el traç del rovell; adapteu el color del traç i activeu el menú Modificar | Forma | Convertir líneas en rellenos. Repetiu l'acció per al traç de la clara. |
||||||||
|
||||||||
» Feu clic sobre el fotograma 72 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Premeu la tecla Supr per esborrar el dibuix del rovell i la clara. » Allargueu una altra vegada els fotogrames de la capa plat: feu clic sobre el fotograma 72 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Torneu a activar l'eina Lápiz i dibuixeu una truita sobre aquest fotograma 72 de la capa formes. Repetiu les accions per convertir les línies del traç en farciment, tal com heu fet anteriorment. |
||||||||
|
||||||||
» Proveu la pel·lícula prement Ctrl+Retorn. | ||||||||
|
||||||||
» Feu clic sobre el fotograma 73 de la capa formes amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma clave (F6). » Torneu a clicar sobre el fotograma 73 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Quitar interpolación. » Feu clic ara sobre el fotograma 100 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Torneu a allargar els fotogrames de la capa plat: feu clic sobre el fotograma 100 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Proveu la pel·lícula prement Ctrl+Retorn. Deseu-ne els canvis. |
||||||||
Deformació d'una figura | ||||||||
En aquesta part de la pràctica treballareu la interpolació de forma aplicada a una figura: transformareu un quadrat en un oval. |
||||||||
Preparació de l'animació | ||||||||
» Creeu un document nou. Activeu el menú Archivo | Nuevo... » Modifiqueu les mides de l'escenari: indiqueu els valors Anchura 200 x Altura 200 al panell de Propiedades. » Creeu dues capes. Anomeneu-les fons i figura respectivament. » Activeu l'eina Rectángulo i dibuixeu un rectangle a la capa fons que tapi tot l'escenari. Bloquegeu la capa per protegir-la. » Ara dibuixeu a la capa figura un quadrat de 100x100, centrat a l'escenari, amb un traç negre i un farciment granat. » Feu clic sobre el fotograma 1 i seleccioneu l'opció Forma del quadre Animar del panell Propiedades. |
||||||||
De quadrat a cercle | ||||||||
» Feu clic sobre el fotograma 6 i inseriu un fotograma clau (F6). » Activeu l'eina Selección i feu clic sobre l'escenari per treure la selecció de la figura. Deformeu cada costat del quadrat creant línies corves: heu d'aconseguir fer una figura semblant a una esfera. » Allargueu la capa fons: feu clic sobre el fotograma 6 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Proveu la pel·lícula: premeu Ctrl+Retorn. Deseu la pràctica amb el nom m3p4_1. |
||||||||
|
||||||||
Deformació de lletres | ||||||||
En aquesta darrera part de la pràctica aplicareu la interpolació de forma sobre un text per transformar les lletres de l'alfabet. |
||||||||
Preparació de l'animació | ||||||||
» Creeu un document nou. Activeu el menú Archivo | Nuevo... » Modifiqueu les mides de l'escenari (anchura 450 x altura 200) i trieu un color pel fons al panell de Propiedades. » Creeu dues capes. Anomeneu-les títol i alfabet respectivament. » Activeu l'eina Texto i seleccioneu un tipus de lletra, la mida, el color i l'estil. Escriviu la paraula "Alfabets" a la capa títol. Bloquegeu la capa per protegir-la. » Seleccioneu el tipus de lletra Symbol, indiqueu una mida de 32 i trieu un color. Escriviu les lletres de l'alfabet. » Activeu l'eina Selección, seleccioneu el text escrit, copieu-lo i enganxeu la còpia fora de l'escenari. El necessitareu més endavant. |
||||||||
De l'alfabet grec a l'alfabet llatí | ||||||||
» Activeu l'eina Selección i feu clic sobre l'alfabet de l'escenari per seleccionar-lo. » Activeu el menú Modificar | Separar (Ctrl+B). Repetiu novament aquesta acció. |
||||||||
|
||||||||
» Feu clic sobre el fotograma 10 i inseriu un fotograma clau (F6). Seleccioneu l'opció Forma del quadre Animar del panell Propiedades. » Feu clic sobre el fotograma 40 i inseriu un fotograma clau (F6). » Cliqueu sobre el fotograma 1 i esborreu el text que heu deixat fora de l'escenari. » Feu clic una altra vegada sobre el fotograma 40 i esborreu l'alfabet de dins de l'escenari. » Cliqueu sobre el text de fora de l'escenari i situeu-lo a dins. Seleccioneu un altre tipus de lletra i separeu el text per convertir-lo també en dibuix. » Allargueu la capa títol: feu clic sobre el fotograma 40 amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Insertar fotograma (F5). » Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula. » Allargueu la pel·lícula fins al fotograma 60, inserint un fotograma normal perquè es mantingui estàtic l'alfabet llatí durant un cert temps. » Deseu la pràctica amb el nom m3p4_2. |
||||||||
En el cas de l'animació de l'exemple s'han escalat els dos alfabets fent les lletres més altes. |
||||||||
|
||||||||