La biblioteca i els símbols gràfics  
 
 
     
 

Aquesta pràctica servirà per a introduir-vos en l'estructura de treball de Flash. Començareu a treballar amb els símbols de la biblioteca.

 
     
 

Els objectius d'aquesta pràctica són:

  • Importar un gràfic a la biblioteca.
  • Conèixer la diferencia entre la biblioteca de la pel·lícula que s'està creant i les biblioteques comunes que incorpora el Flash.
 
     
     
Desenvolupament de la pràctica  
 
Obrir les Biblioteques  
 
 
 » Creeu un document nou i deseu-lo amb el nom m4p1.
 
 
 » Obriu la biblioteca del pel·lícula m4p1. Activeu el menú Ventana | Biblioteca o premeu la combinació de tecles Ctrl+L.
 
 
 » Obriu també la biblioteca que trobareu des del menú Ventana | Otros paneles | Bibliotecas comunes | Botones.
 
 
  » Compareu les dues biblioteques: els elements que les formen i les seves utilitats. Quina està buida? Quina de les dues permet crear nous símbols?
   
 
  • Trobareu la resposta fent clic sobre el botó del menú de biblioteca a la part superior dreta del panell Biblioteca.
  • La biblioteca del vostre projecte permet crear i editar els símbols, les biblioteques comuns no.
     
  Repasseu les opcions que permeten treballar el panell Biblioteca. De moment, només cal que les mireu, ja les treballareu amb més profunditat al llarg de les diferents pràctiques.  
     
 
 
   
  Importar un gràfic a l'escenari
   
   » Aneu al menú Archivo | Importar | Importar a escenario o premeu la combinació de tecles Ctrl+L i obriu el fitxer sortida_sol.jpg que heu descomprimit a la vostra carpeta de treball.
   
 

 • Observeu que automàticament es crea a la biblioteca un símbol del tipus mapa de bits. Ho sabreu perquè apareix la icona que ens indica que és un símbol gràfic.

   
 

 • Ara teniu un símbol a la biblioteca i una instància d'aquest símbol a l'escenari.

   
   » Seleccioneu la instància fent-hi un clic a sobre. Fixeu-vos en el panell de Propiedades, ens diu que estem sobre la instància de sortida_sol.jpg
   
   » Des del mateix panell de Propiedades, doneu a la imatge les mides de An=210 i Al=180 i situeu-la en la posició X=70 i Y=110
   
   » Ara fareu un fotomuntatge. Feu clic al símbol de la biblioteca sortida_sol i, sense deixar-lo anar, arrossegueu-lo fins a l'escenari.
   
 

 • En aquest moment teniu dues instàncies del mateix símbol.

   
   » Seleccioneu aquesta segona instància i apliqueu-li les mateixes mides d'amplada i alçada que l'altra instància, per tal que siguin idèntiques.
   
   » Activeu el menú Modificar | Transformar | Voltear horizontalmente. La imatge s'haurà girat.
   
   » Col·loqueu-la enganxada a l'altra imatge: posició X=280 i Y=110.
   
   » Agrupeu les dues imatges: premeu Ctrl+G, o activeu el menú Modificar | Agrupar.
   
   » Centreu el grup respecte de l'escenari amb el panell Alinear.
   
  Ampliació
   
 

 • És hora de donar una mica més de vistositat a aquest paisatge.

   
   » Feu un clic a l'escenari, fora de les instàncies, i modifiqueu el color de fons de la pel·lícula. Poseu el que més us agradi.
   
   » Creeu una capa nova i anomeneu-la Text. Bloquegeu la capa de fons.
   
   » Seleccioneu l'eina Texto -podeu prémer la tecla ràpida T-. Seleccioneu el tipus de lletra Arial Black, de mida 33, estil negreta i color blanc.
   
   » Escriviu el títol Sortida de sol i situeu-lo per sobre de les imatges. Obriu el panell Alinear i seleccioneu Alinear horizontalmente respecto el centro.
   
 

 • Ara creareu una còpia per fer la sensació de text amb ombra.

   
   » Copieu el text i enganxeu una còpia a l'escenari.
   
   » Canvieu el color del text, per exemple verd.
   
   » Situeu el nou quadre de text a sobre de l'anterior i, amb les tecles de cursor, desplaceu-lo una mica fins que faci la sensació de text amb ombra.
   
   » Deseu la pel·lícula.
   
 

 • Us ha de quedar, més o menys, així: