Importació de fitxers. I | ||
|
||
En aquesta pràctica ampliareu els continguts que vau treballar en el mòdul 3 sobre la importació de fitxers. Ara que ja sabeu com incorporar un element gràfic a l'escenari, fareu importacions més complexes: tornareu a importar imatges, diversos tipus de fitxers i també una seqüència d'imatges numerades. L'objectiu d'aquesta pràctica és:
|
||
Desenvolupament de la pràctica | ||
Inserció d'imatges en una pel·lícula | ||
» Descarregueu-vos el fitxer imatges.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Es tracta d'una carpeta que conté imatges amb extensions diverses. |
||
Esquemàticament, si treballem amb fotografies, el fitxer haurà de tenir el format jpg; si són gràfics amb colors plans, amb un format gif serà suficient; i, si hi ha transparència, el més convenient serà un format png. La transparència només la suporten els fitxers gif i els fitxers png24. Si les imatges a importar han de mantenir la transparència i són fotografies el millor és importar el format png24. |
||
» Executeu el Flash i activeu el menú Archivo | Nuevo... per crear un document nou. Modifiqueu les mides de l'escenari a 400 x 300. No us amoïneu pel color del fons ni per la velocitat dels fotogrames. | ||
» Canvieu el nom de la capa 1 pel nom de fons. » Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario i importeu la imatge fons.jpg a la capa fons. |
|
|
|
||
» Creeu una capa nova i anomeneu-la tortuga. |
|
|
|
||
» Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario i cerqueu el fitxer tortuga_jpg. | ||
» Esborreu aquesta imatge i importeu la següent: tortuga_gif. |
||
|
||
» Esborreu aquesta imatge i importeu la tercera: tortuga_png. Aquesta imatge també conté una zona transparent i és d'una qualitat superior. | ||
|
||
|
||
» Esborreu per última vegada el dibuix que teniu a la capa tortuga i importeu el darrer fitxer: tortuga_psd. |
||
|
||
|
||
Per últim, cal assenyalar que si treballeu amb el Fireworks i importeu al Flash una imatge amb capes, el programa us demanarà primer algunes opcions. | ||
Si decidiu que voleu importar i mantenir les capes, caldrà que escolliu Importar como clip. Si voleu que es transformi en una imatge sense capes, haureu d'indicar Importar en una nueva capa.
|
||
|
||
|
Inserció d'imatges numerades en una pel·lícula | |
» Descarregueu-vos el fitxer dimoni.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Es tracta d'una sèrie de fotografies numerades d'un mateix element: un dimoni de cartró fotografiat girant 360 graus. |
||
|
||
» Creeu document nou. Modifiqueu les mides de l'escenari a 200 x 300. » Premeu Control+2 per centrar l'escenari en el vostre entorn de treball abans d'importar les imatges. » Activeu el menú Archivo importar | Importar al escenario per importar les imatges numerades que heu descomprimit a la vostra carpeta de treball. » Feu clic sobre la imatge numerada amb el número més baix. Us apareixerà aquest missatge. |
||
» Feu clic al botó Sí per poder importar tota la sèrie d'imatges seguides. |
||
|
||
» Premeu Ctrl+Retorn per provar com funciona la pel·lícula. Veureu que heu creat una petita animació a partir d'imatges estàtiques. » Podeu modificar la velocitat de la reproducció per fer-la més agradable. Obriu el panell Propiedades i canvieu el nombre de fotogrames per segon que teniu per defecte. Feu-ne diferents proves. |
||
|
|
|
» Feu clic sobre cada fotograma clau a la línia del temps i aneu afegint fotogrames normals. Ho podeu fer clicant amb el botó secundari del ratolí i triant Insertar fotograma, o bé més ràpid prement F5. |
|
|
» Proveu la nova versió de la pel·lícula. » Deseu aquesta pel·lícula amb el nom dimoni.fla a la vostra carpeta de treball. |
||