Importació de fitxers. I
 
 
     
 

En aquesta pràctica ampliareu els continguts que vau treballar en el mòdul 3 sobre la importació de fitxers.

Ara que ja sabeu com incorporar un element gràfic a l'escenari, fareu importacions més complexes: tornareu a importar imatges, diversos tipus de fitxers i també una seqüència d'imatges numerades.

L'objectiu d'aquesta pràctica és:

  • Saber importar fitxers gràfics a una pel·lícula Flash.
 
     
  Desenvolupament de la pràctica  
   
Inserció d'imatges en una pel·lícula    
   
 

 » Descarregueu-vos el fitxer imatges.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Es tracta d'una carpeta que conté imatges amb extensions diverses.

 
     

Esquemàticament, si treballem amb fotografies, el fitxer haurà de tenir el format jpg; si són gràfics amb colors plans, amb un format gif serà suficient; i, si hi ha transparència, el més convenient serà un format png.

La transparència només la suporten els fitxers gif i els fitxers png24. Si les imatges a importar han de mantenir la transparència i són fotografies el millor és importar el format png24.

 
     
   » Executeu el Flash i activeu el menú Archivo | Nuevo... per crear un document nou. Modifiqueu les mides de l'escenari a 400 x 300. No us amoïneu pel color del fons ni per la velocitat dels fotogrames.
     
 

 » Canvieu el nom de la capa 1 pel nom de fons.

 » Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario i importeu la imatge fons.jpg a la capa fons.

 

     
 
  • Aquesta imatge servirà de fons a la pràctica: es tracta d'una imatge d'herbes lleugerament difuminada.
 
     
 

 » Creeu una capa nova i anomeneu-la tortuga.

 

     
 
  • Ara importareu les imatges que heu descomprimit a dins de la carpeta de treball. Per notar la diferència que hi ha a l'hora de treballar amb un tipus de fitxer o un altre, us aconsellem que primer importeu el fitxer tortuga_jpg. Veureu que la imatge conté un fons blanc propi.
  • Les imatges jpg no suporten la transparència. 
 
     
   » Activeu el menú Archivo | Importar | Importar al escenario i cerqueu el fitxer tortuga_jpg.  
     
 
 
     
 

» Esborreu aquesta imatge i importeu la següent: tortuga_gif.

 
 
 
 
  • Veureu que aquesta imatge està retallada i no porta el fons blanc. Ara bé, en tractar-se d'una imatge provinent d'una fotografia i estar desada com a gif, la qualitat no és molt bona i es veu lleugerament el seu contorn.
 
     
 
 
     
  » Esborreu aquesta imatge i importeu la tercera: tortuga_png. Aquesta imatge també conté una zona transparent i és d'una qualitat superior.  
     
 
 
     
 
  • Proveu de fer una interpolació de moviment amb aquesta imatge. Incorporeu alguna capa per sobre de les anteriors i dibuixeu algun element: herbes, pedres, un pont, etc. Recordeu que podeu transformar les imatges amb l'eina de transformació i amb el panell Transformar.
  • Per fer aparèixer aquest panell activeu el meú Ventana | Paneles de diseño | Transformar o premeu Control+T.
 
     
 
 
     
 
  • També és important que, al marge del tema de la qualitat de les imatges, valoreu el que pot representar treballar amb un tipus d'imatge o un altre quant a la càrrega dels fitxers. A la imatge següent us mostrem el pes dels fitxers que esteu emprant. Notareu que els fitxers png són sempre més pesants.
 
     
 
 
 
   
 
 

» Esborreu per última vegada el dibuix que teniu a la capa tortuga i importeu el darrer fitxer: tortuga_psd.

 
     
 
  • Psd és l'extensió dels fitxers del programa Photoshop. Us trobareu amb el següent quadre de diàleg.
 
     
 

 
     
 
  • Si teniu instal·lat el programa Quick Time, podreu importar les imatges amb extensió psd.
  • Amb tot, els fitxers que emprareu habitualment seran jpg, gif i png. Els altres tipus de fitxers pesen molt. Observeu-ne la diferència.
 
     
 
 
     
  Per últim, cal assenyalar que si treballeu amb el Fireworks i importeu al Flash una imatge amb capes, el programa us demanarà primer algunes opcions.  
     
 
 
     
 

Si decidiu que voleu importar i mantenir les capes, caldrà que escolliu Importar como clip. Si voleu que es transformi en una imatge sense capes, haureu d'indicar Importar en una nueva capa.

  • D'aquesta primera pràctica no cal que deseu res. La pràctica ha consistit en veure la diferència de format entre els fitxers i el seu pes.
 
     
 

 

 
Inserció d'imatges numerades en una pel·lícula   
   

 » Descarregueu-vos el fitxer dimoni.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Es tracta d'una sèrie de fotografies numerades d'un mateix element: un dimoni de cartró fotografiat girant 360 graus.

 

 
 
  • Incorporeu, amb només un pas, tota una sèrie d'imatges -en aquest cas fotografies- que tindreu al vostre ordinador. Per fer això possible cal que les imatges tinguin un mateix nom numerat correlativament (foto1, foto2...). En cas de no tenir-les numerades, hauríeu d'activar l'Explorador i canviar el nom de cadascuna manualment.
 
     
 

 » Creeu document nou. Modifiqueu les mides de l'escenari a 200 x 300.

 » Premeu Control+2 per centrar l'escenari en el vostre entorn de treball abans d'importar les imatges.

 » Activeu el menú Archivo importar | Importar al escenario per importar les imatges numerades que heu descomprimit a la vostra carpeta de treball.

 » Feu clic sobre la imatge numerada amb el número més baix. Us apareixerà aquest missatge.

 
     
 
 
     
 

 » Feu clic al botó per poder importar tota la sèrie d'imatges seguides.

 
     
 
  • Observeu com cada imatge s'ha incorporat en un fotograma clau.
 
 
 
     
 

 » Premeu Ctrl+Retorn per provar com funciona la pel·lícula. Veureu que heu creat una petita animació a partir d'imatges estàtiques.

 » Podeu modificar la velocitat de la reproducció per fer-la més agradable. Obriu el panell Propiedades i canvieu el nombre de fotogrames per segon que teniu per defecte. Feu-ne diferents proves.

 
 
 
 
     
 
  • També podeu modificar la velocitat de reproducció d'una pel·lícula incorporant més fotogrames.

 

     
 

 » Feu clic sobre cada fotograma clau a la línia del temps i aneu afegint fotogrames normals. Ho podeu fer clicant amb el botó secundari del ratolí i triant Insertar fotograma, o bé més ràpid prement F5.

 

     
 
 
   

 » Proveu la nova versió de la pel·lícula.

 » Deseu aquesta pel·lícula amb el nom dimoni.fla a la vostra carpeta de treball.