Importació de fitxers. II | ||||
|
||||
En aquesta pràctica continuareu treballant sobre importacions més complexes. En aquest cas experimentareu amb el so com a element multimèdia fonamental en el treball amb Flash. La incorporació de so als diferents objectes i animacions que integren una pel·lícula és un element indispensable per completar el resultat final del projecte. Per dur a teme aquesta pràctica és necessari que tingueu els altaveus engegats. L'objectiu d'aquesta pràctica és:
|
||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||
Inserció de so en una pel·lícula. I | ||||
|
||||
» Descarregueu-vos el fitxer so_1.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Tot seguit escolteu els sons amb qualsevol programa de reproducció. | ||||
» Executeu el Flash i activeu el menú Archivo | Nuevo... per crear un document nou. | ||||
» Activeu el menú Archivo | Importar per importar el so a la biblioteca. Aquest és un pas necessari que cal fer per poder inserir so en una pel·lícula Flash. |
||||
|
||||
» Activeu el menú Ventana | Biblioteca per obrir el panell de la biblioteca i veure l'ona del so importat. |
||||
|
||||
» Feu clic al botó de reproducció que apareix a la finestra de la biblioteca si voleu escoltar el so que heu importat. | ||||
» Canvieu el nom de la Capa 1 pel nom de so. » Arrossegueu el so so_1 des de la biblioteca a l'escenari. » Comproveu que la capa té l'aspecte gràfic semblant a la imatge següent. |
||||
|
||||
»Feu clic sobre qualsevol fotograma -per exemple el 15- i premeu F5 per inserir un fotograma i allargar la línia de temps. | ||||
|
||||
» Obriu el panell de Propiedades si el teniu tancat. » Feu clic al fotograma clau de la capa so. Fixeu-vos en la informació del so que hi ha al panell Propiedades: frequència, modus, bits, durada i pes. |
||||
|
||||
|
||||
Tot seguit fareu una pràctica per entendre-ho millor. És convenient que poseu cada so en una capa independent per no barrejar els sons amb els elements de les animacions. |
||||
Inserció de so en una pel·lícula. II | ||||
» Descarregueu-vos el fitxer nombres.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. » Activeu el menú Archivo | Nuevo... per crear un document nou. » Canvieu el nom de la Capa 1 pel nom de so. |
||||
|
||||
» Proveu d'escoltar-lo amb qualsevol programa de reproducció d'àudio.
» Activeu el menú Archivo | Importar per importar el so nombres.mp3 a la biblioteca. » Arrossegueu el so des de la biblioteca a l'escenari. » Feu clic al fotograma clau de la capa so i observeu les seves característiques en el panell Propiedades. » Feu clic sobre els botons de reproducció de la biblioteca per escoltar el so. » Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula amb el so importat en un sol fotograma clau. |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Canvieu el número 1 que apareix a la casella Repetir del panell Propiedades i poseu-hi un 2. » Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula. |
||||
|
||||
» Modifiqueu una altra vegada els paràmetres del panell Propiedades: canvieu el nombre 2 de Repetir i deixeu-lo en 1. | ||||
|
||||
» Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula tenint seleccionat Flujo. |
||||
|
||||
» Feu clic sobre el fotograma 24 -a una velocitat de reproducció de 12 fotogrames per segon, 24 fotogrames seran dos segons- i amb F5 allargueu la presència del so en la línia de temps. | ||||
» Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula. |
||||
|
||||
|
||||