Interactivitat
 
 
 
 

Al llarg d'aquest mòdul experimentareu amb elements diversos que poden formar part d'una pel·lícula Flash. Començareu fent la descomposició d'una pel·lícula en diferents escenes, us iniciareu en el llenguatge de programació ActionSript, practicareu la inserció de pel·lícules externes i fareu servir diversos efectes de línia de temps.

No tots els elements que treballareu han d'estar inclosos alhora en una mateixa pel·lícula; el seu ús vindrà determinat pels objectius que vulgueu assolir. Tanmateix, però, el seu coneixement és important perquè facilita el treball a fer i afavoreix el control i el resultat final de la pel·lícula.

 
     
     
  Les escenes  
     
 

Les escenes permeten organitzar una pel·lícula per temes. Així, podeu utilizar escenes en una pel·lícula que hagi de contenir una introducció, una determinada animació i uns crèdits finals.

 
     
 

Quan es reprodueix una pel·lícula Flash amb escenes, aquestes es mostren en l'ordre en què apareixen en el panell Escena del document de Flash.

A través d'aquest panell podeu afegir, eliminar, duplicar i canviar el nom i l'ordre de les escenes.

Per controlar la reproducció de la pel·lícula (aturar-la, fer una pausa o reproduir-la de manera no lineal), haureu d'utilitzar diverses accions associades a botons.

 
     
     
  Introducció a la interactivitat avançada   
     
 

El Flash no solament permet fer animacions i petits elements interactius, sinó que també disposa d'un llenguatge de programació anomenat ActionScript.

Tot i que no és l'objectiu d'aquest curs aprendre a programar en aquest llenguatge, experimentareu algunes de les seves possibilitats més bàsiques.

 
     
 

Les accions

Una acció és una paraula o conjunt de paraules que ordenen al programa fer coses com ara:

• Saltar a un fotograma o a una escena: gotoAndPlay(4).
• Reproduir una pel·lícula: play.
• Aturar una pel·lícula: stop.
• Saltar a una adreça electrònica específica: getUrl ("adreça").
Programar un botó: on release.
 Canviar les propietats d'un objecte, com el color o l'escala.

Les accions es poden aplicar als fotogrames, als botons i als clips de pel·lícula.

 
     
 

El panell d'accions

És la interfície que ens permet introduir, editar i organitzar les accions. Conté totes les accions disponibles del Flash i no és necessari teclejar-les una per una, ja que es poden escriure directament fent-hi un doble clic.

 
     
 
     
     
  Efectes de línia de temps  
     
 

Flash incorpora uns efectes de línia de temps que permeten crear animacions complexes amb un número mínim de passos. Aquests efectes de línia de temps poden aplicar-se a diversos tipus d'objectes: text, gràfics, imatges de mapa de bits, símbols de botó i clips de pel·lícula.

La creació dels efectes es gestiona a través de la finestra de configuració que mostra diferents paràmetres en funció de l'efecte que s'hagi triat.