Càrrega i descàrrega de pel·lícules addicionals | ||
En aquesta pràctica aprendreu a carregar i descarregar pel·lícules des d'una pel·lícula principal. La càrrega de pel·lícules externes des de la pel·licula principal que s'està executant es pot realitzar perquè cada pel·lícula té el seu propi espai de profunditat (en l'ordre z) que marca la forma en què els objectes s'encobriran en la pel·lícula principal; és a dir, aquest valor de profunditat associat que té cada pel·lícula és el que determina si aquesta es presentarà davant o darrere d'altres pel·lícules. Aquests nivells de profunditat són com capes d'acetat transparents -excepte per als objectes que conté cada nivell- que determinen un ordre d'apilament de nivell. Aquest ordre d'apilament comença en el nivell 0 i és el que correspon a la pel·lícula principal. Per tant, si es vol visualitzar una altra pel·lícula al mateix temps que la pel·lícula principal, aquesta segona pel·lícula s'ha de carregar en un altre nivell d'apilament (1,2,3...). El llenguatge de programació ActionScript del Flash disposa d'una acció que us permetrà reproduir pel·lícules addicionals sense haver de tancar el Flash Player, o intercanviar pel·lícules sense haver de carregar cap altra pàgina HTML. Aquesta tècnica us permetrà desenvolupar complexes pel·lícules animades. En concret, podreu:
|
||
Desenvolupament de la pràctica | ||
La primera pel·lícula que s'obre quan s'executa el Flash Player es carrega en el nivell 0. Si voleu executar una pel·lícula nova des de la pel·lícula principal teniu dues opcions: | ||
|
||
Vegeu un exemple | ||
La pel·lícula que us mostrem d'exemple correspon al fitxer principal.swf i es troba carregada en el nivell 0 de la jerarquia de pel·lícules, és a dir, es troba a l'arrel. » Proveu el funcionament de la pel·lícula. |
||
Quan cliqueu el botó Cítrics es carrega la pel·lícula corresponent al fitxer cítric.swf. Aquesta pel·lícula s'ha carregat en el nivell 1 com si fos una capa que es troba a sobre del nivell 0. |
||
Quan cliqueu el botó Fruites de llavor la pel·lícula que correspon al fitxer llavor.swf es carrega també en el nivell 1, com una capa a sobre del nivell 0. |
||
Però si cliqueu el botó Fruites d'os el resultat és ben diferent: ha desaparegut la interfície dels botons. Això ha passat perquè la pel·lícula os.swf que s'ha carregat, ho ha fet en el nivell 0, i com que en aquest nivell hi havia la pel·lícula principal.swf, aquesta última ha estat substituïda. |
||
|
||
Preparació de l'animació | ||
Ara desenvolupareu aquesta estructura de pel·lícules interrelacionades. Haureu de crear quatre fitxers FLA: la pel·lícula principal amb l'estructura de botons i les accions ActionScript associades i les tres pel·lícules secundàries amb les informacions de les fruites. |
||
Pel·lícula principal.fla » Obriu el Flash i modifiqueu les mides de l'escenari: 450 x 350. » Creeu tres capes i anomeneu-les plantilla, botons i títol. » Dissenyeu una interfície semblant a la que es proposa de model: |
||
» Creeu els tres botons a partir del model proposat: |
||
» Activeu el panell Acciones i associeu les accions ActionScript a cada botó. |
||
|
||
Botó cítrics | ||
Botó llavor | ||
Botó os | ||
|
||
» Proveu la pel·lícula i deseu-la amb el nom principal. | ||
Pel·lícules cítric.fla, llavor.fla i os.fla
|
||
» Establiu les mides de l'escenari a 450 x 350. » Creeu dues capes i anomeneu-les fruita i text. |
||
» Dissenyeu una interfície semblant als models proposats tot seguit: realitzeu els dibuixos i introduïu-hi els títols i els textos. | ||
|
||
» Proveu cada pel·lícula i deseu-la amb el nom corresponent: cítric, llavor i os. | ||
» Activeu la pel·lícula principal.fla i premeu Ctrl+Retorn per provar-la. |
||