Treball amb botons | ||||
|
||||
Una de les característiques bàsiques dels botons és la interactivitat. Per això, si tenim en compte que bona part dels projectes de Flash es basen en l'animació i en la interacció amb els usuaris i usuàries, entenem que un bon coneixement del treball amb botons esdevindrà bàsic en la creació dels futurs projectes. Els objectius d'aquesta pràctica són:
|
||||
|
Desenvolupament de la pràctica | |||
Crear capes en els botons | ||||
» Descarregueu-vos el fitxer botons_animals.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. | ||||
» Activeu el Flash i obriu el fitxer botons_animals.fla. Abans de seguir, deseu-lo amb el nom m7p1_a. | ||||
|
||||
» Obriu la biblioteca. Fixeu-vos que hi ha una parell de carpetes: la de les imatges us servirà per fer aquesta pràctica, la carpeta de sons la utilitzareu en un exercici posterior. | ||||
|
||||
» Creeu el primer botó. | ||||
|
||||
» Arrossegueu la imatge corresponent i feu que en els 4 estats hi hagi la mateixa imatge. Centreu les imatges al mig de l'escenari. | ||||
|
||||
» Creeu una capa nova i anomeneu-la Text. » Activeu l'eina Texto, trieu el tipus de lletra, la mida i el color i escriviu el nom de l'animal en aquesta capa. |
||||
|
||||
» Esborreu el darrer fotograma de la capa text. | ||||
» Repetiu les accions anteriors per a la creació dels altres dos botons. » Creeu una carpeta a la biblioteca i poseu-hi els botons que heu creat. |
||||
» Arrossegueu a l'escenari els tres botons que heu creat. » Deseu la feina a la carpeta corresponent a aquest mòdul. |
||||
|
||||
Les zones actives dels botons | ||||
» Activeu el menú Archivo | Nuevo... per crear un document nou. Deseu-lo amb el nom m4p1_b a la vostra carpeta de treball. | ||||
|
||||
No tothom té les mateixes possibilitats d'accessibilitat a les pàgines web; hi ha persones a les quals els hem de facilitar l'accés a aquests continguts. No ens referim a amplades de banda ni a connexions més potents, ens referim a persones amb algunes dificultats visuals i/o motrius. És per aquest motiu que hem introduït aquest petit apartat. Observeu en els botons de l'exemple el canvi d'aspecte que fa el cursor quan passa per sobre de la zona activa: passa a ser una mà en comptes d'una fletxa. Hem dibuixat les zones actives dels botons amb una línia discontínua blanca perquè es vegi millor quina és la zona a partir de la qual el botó s'activa. |
||||
|
||||
En l'exemple de sota teniu un botó que porta la paraula encert associada a l'estat Presionado en combinació amb una Zona activa petita. Si aconseguiu clicar la zona activa podreu veure-hi la paraula associada. |
||||
» Creeu un botó qualsevol. Tot seguit obriu la biblioteca. | ||||
|
||||
|
||||
» Creeu tres botons amb els noms de botó 1, botó 2 i botó 3, respectivament. | ||||
|
||||
» Ara editareu els botons de tal manera que tots tres tinguin la Zona activa diferent: en el primer, que sigui idèntica a la forma del botó; en el segon, que tingui una zona activa més gran que la forma del botó; en el tercer, que tingui una zona més petita. | ||||
|
||||
» Proveu la pel·lícula i observeu el canvi del cursor en passar per sobre dels botons amb el ratolí. | ||||
» Deseu la pel·lícula. | ||||
Importació de so a un botó | ||||
|
||||
» Obriu el fitxer m4p1_a i, abans de fer res, deseu-lo com a m4p1_c. | ||||
|
||||
» Obriu la biblioteca i accediu a la carpeta on hi ha els botons. | ||||
» Feu un doble clic sobre la imatge del botó que voleu editar per entrar a l'edició del símbol. Fixeu-vos que heu d'estar dins del símbol. | ||||
» Creeu una capa nova i anomeneu-la so. Inseriu un fotograma clau buit (F7) sobre l'estat Presionado. Ho fareu en aquest estadi per fer que soni el so en el moment de clicar sobre el botó. |
||||
» Situeu-vos al fotograma clau que heu creat. | ||||
|
||||
» Obriu la carpeta que conté els sons d'animals i arrossegueu a l'escenari el so corresponent. | ||||
» Confirmeu que les característiques del so que heu arrossegat coincideixen amb les de la imatge superior. A Sinc. ha d'indicar Evento -recordeu que si hi indiqués Flujo, el so no es reproduiria-. » Situeu els tres botons a l'escenari amb el so corresponent a cada botó. Canvieu , si cal, les mides de l'escenari. » Deseu la pel·lícula. |
||||
|
||||