Botons transparents | ||||
|
||||
Una de les possibles utilitats dels projectes desenvolupats amb Flash per a l'entorn educatiu és la creació de zones invisibles que, en passar-hi per sobre amb el cursor del ratolí, ens proporcionin una informació concreta.
Aquestes zones invisibles són les zones actives de botons que no es veuen. Els objectius d'aquesta pràctica són:
|
||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||
Comarques de Catalunya | ||||
» Descarregueu-vos el fitxer mapacat.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. » Activeu el Flash, obriu el fitxer mapacat.fla i, abans de seguir, deseu-lo amb el nom m7p2_a. Observeu que l'escenari és buit i que té una mida de 410 x 410 amb un fons blau. » Obriu la biblioteca d'aquesta pel·lícula: premeu Ctrl+L o activeu el menú Ventana | Biblioteca. |
||||
|
||||
» Feu un doble clic sobre la carpeta comarques per obrir-la. |
||||
|
||||
|
||||
» Canvieu el nom de la Capa 1 per Mapa de Catalunya. Arrossegueu el símbol gràfic del mapa Catalunya des de la biblioteca fins a l'escenari. | ||||
» Centreu la imatge verticalment i horitzontal a l'escenari. Utilitzeu el panell Alineamiento. | ||||
|
||||
» Activeu el menú Ver | Reglas si no teniu els regles a l'escenari. | ||||
|
||||
» Arrossegueu un parell de línies guia a l'escenari per situar un lloc concret que serà on posareu els noms de les comarques. Cal fer-ho d'aquesta manera per no haver de situar els noms emprant el panell Propiedades. D'aquesta manera, us serà més fàcil i ràpid. | ||||
» Creeu una capa nova per sobre de l'anterior i anomeneu-la comarques. Serà el lloc on posarem els botons transparents.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Tenint seleccionada la instància del gràfic Maresme a l'escenari (ha d'aparèixer un rectangle al voltant), activeu el menú Modificar | Convertir en símbolo (F8).
|
||||
|
||||
»Anomeneu-lo botó maresme. És molt important que assigneu noms adients als símbols que creeu. Comproveu al panell Propiedades que ara la instància ha canviat de comportament i ja no apareix Gráfico. | ||||
|
||||
» Creeu una carpeta nova, anomeneu-la botons i arrossegueu-hi a dins el botó que heu creat. Tenir les coses en ordre ens facilitarà molt la feina. |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Arrossegueu el fotograma clau Reposo fins a situar-lo a la Zona activa; cliqueu sobre l'estat Reposo i, mantenint premut el botó principal del ratolí, arrossegueu el fotograma clau a l'estat Zona activa. | ||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Feu un doble clic sobre el mateix botó per editar-lo de nou. » Cliqueu a l'estat Sobre i inseriu un fotograma clau buit (F7), o cliqueu amb el botó secundari i trieu l'opció Insertar fotograma clave vacio. |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula. » Repetiu tot el procés anterior per crear el botó de la vostra comarca. Procureu que el text aparegui en el mateix lloc que l'exemple seguit. |
||||
|
||||
» En acabar, deseu la feina a la vostra carpeta de treball. | ||||
|
Els ossos del crani | |||
|
||||
» Descarregueu-vos el fitxer crani.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. » Obriu el fitxer crani.fla i, abans de seguir, deseu-lo com a m7p2_b. » Modifiqueu l'escenari. Establiu unes mides de 500 x 400 i indiqueu el color #FFFFCC com a color de fons. » Canvieu el nom de la Capa 1 per imatge. » Obriu la bilbioteca de la pel·lícula: trobareu una única imatge. » Arrossegueu la imatge des de la biblioteca a l'escenari. Feu-la més gran: activeu el menú Ventana | Paneles de diseño | Transformar. Senyaleu Restringir i amplieu-la un 300%. |
||||
» Creeu una nova capa i anomeneu-la botons transparents. | ||||
» Creeu un nou simbol: activeu el menú Insertar | Nuevo símbolo, anomeneu-lo Botó frontal i trieu Botón per al comportament. | ||||
|
||||
» Creeu un botó transparent i situeu-lo sobre l'os frontal del crani. |
||||
|
||||
» Activeu l'eina Pincel i dibuixeu una forma qualsevol a l'estat Reposo del botó. | ||||
» Desplaceu a l'estat Zona activa el dibuix que heu fet. | ||||
» Torneu a la línia de temps principal. Trobareu que només teniu la imatge a la capa inferior i un parell de símbols a la biblioteca: un botó i un gràfic. | ||||
|
||||
» Un cop tingueu el botó sobre la imatge del crani, desplaceu-la fins a situar-la al centre. | ||||
» Feu un doble clic sobre el botó situat a l'escenari per editar-lo en context.També ho podeu fer amb l'ajut del botó secundari i triar l'opció Editar en contexto. | ||||
|
||||
|
||||
|
||||
» Torneu a la línia de temps principal i notareu que el botó transparent d'adapta perfectament a la forma que es necessita. | ||||
» Creeu el text necessari per a l'estadi Sobre d'aquest botó, tal com ho heu fet a la primera part d'aquesta pràctica. » Per acabar la pràctica, heu de crear un mínim de tres botons transparents més que informin sobre uns altres tres ossos. Indiqueu també el text adient a l'estadi Sobre en cada cas. » Deseu la pel·lícula a la vostra carpeta de treball. |
||||