Plantilles de presentació | ||||||||||
La plantilla Presentación de fotografias permet crear i personalitzar d'una manera molt senzilla una presentació de fotografies o d'imatges. Per poder utilitzar aquest recurs del programa Flash és convenient que les fotografies o dibuixos que s'han de presentar s'hagin optimitzat, o sigui, que tinguin una resolució correcta per ser vistes en pantalla: per exemple 72 píxels per polzada. També és necessari que el format de les imatges sigui l'adient. Flash permet importar molts tipus de fitxers, però serà convenient que siguin JPEG si són fotografies, GIF si són gràfics i GIF o PNG24 si han d'incorporar transparències. Hi ha molts programes de disseny gràfic que permeten fer les modificacions oportunes per canviar de format, com ara el Fireworks, que és un programa d'edició d'imatges que ve incorporat a l'Studio MX. En el cas d'haver d'optimitzar imatges, les podeu obrir amb aquest programa i a través del menú Modificar | Lienzo | Tamaño de la imagen, podeu canviar les seves mides i la resolució. |
||||||||||
|
||||||||||
Les imatges que utilitzareu per fer la presentació a través de la plantilla les haureu d'importar primer a l'escenari. Recordeu que una manera senzilla d'importar una sèrie d'imatges a l'escenari és la de tenir-les numerades i, en importar la primera, el programa demana si es vol importar la sèrie. Cal doncs tenir les imatges numerades: foto01, foto02, etc. Un darrer punt previ és el de la mida de les imatges. Si voleu fer una presentació de diverses imatges heu de procurar que totes siguin uniformes en la mida. La plantilla de Flash que utilitzareu s'ha dissenyat a 640 x 480 píxels. Heu de procurar,doncs, canviar les mides de les imatges a aquesta mida abans de fer la importació.
L'objectiu d'aquesta pràctica és:
|
||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||||||||
Creació d'una presentació d'imatges | ||||||||||
» Activeu el Flash i seleccioneu de la pantalla inicial del programa la carpeta Presentaciones de fotografias de l'apartat Crear a partir de plantilla. |
||||||||||
|
||||||||||
» Així doncs, seleccioneu la plantilla de Presentación de fotografias i feu clic a Aceptar. » Premeu Ctrl+Retorn per provar la pel·lícula i mireu les imatges que porta la plantilla amb l'ajut del controlador. |
||||||||||
|
||||||||||
» Deseu aquesta presentació amb el nom m7p4. | ||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
» Cliqueu sobre aquest controlador per seleccionar-lo i obriu el panell de Propiedades. Modifiqueu el valor de Delay per canviar-hi el retard. | ||||||||||
|
||||||||||
» Abans de fer cap canvi en la presentació que heu obert, cal que bloquegeu totes les capes menys la que conté les imatges. És molt important que controleu aquest aspecte, ja que podeu provocar canvis en el vostre treball que no es vegin en un principi i que posteriorment afectin el resultat final. |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
» Esborreu les fotografies de l'escenari i els símbols de la biblioteca. » Descarregueu el fitxer fotos_marroc.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Es tracta d'una sèrie de 6 fotografies del Marroc que utilitzareu per fer la pràctica. |
||||||||||
|
||||||||||
» Premeu Ctrl+2 per centrar l'escenari respecte de la pantalla. » Importeu les fotografies a l'escenari. Recordeu de clicar sobre la imatge que porti el número més petit de la sèrie per poder importar-les totes seguides. |
||||||||||
|
||||||||||
» Canvieu el text de la capa Captions. Indiqueu els noms corresponents a cada imatge. Podeu posar aquests noms: foto1, foto2, etc. » Canviareu també el nom de la sèrie de fotografies a la capa Title, date. Podeu posar Imatges del Marroc, per exemple. |
||||||||||
Canvi del text dels botons del controlador | ||||||||||
Per canviar els noms en anglès dels botons del controlador i posar-los en català, heu de fer uns petits canvis en uns símbols que hi ha a la biblioteca. | ||||||||||
» Obriu la biblioteca i observeu el contingut de la carpeta _templateAssets. Haureu de modificar uns símbols gràfics que tenen escrit les paraules next, previous, auto play i pause. |
||||||||||
» Modifiqueu, l'un darrere l'altre, els quatre símbols gràfics que porten el contingut textual. Per fer-ho, feu un doble clic al seu nom per editar-los i poder canviar-ne el contingut. Els símbols que heu de modificar són els següents: |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
» Cliqueu sobre el quadre de text del símbol i canvieu-li el color. Aquest text està escrit en color blanc, per la qual cosa sembla que no hi ha res. Modifiqueu-ne el color provisionalment per poder canviar el contingut del text. | ||||||||||
|
||||||||||
» Centreu els quadres de text que modifiqueu. Mireu la imatge de sota, el primer és tal com us quedarà el text next quan el canvieu per següent. Us quedarà descentrat. Utilitzeu el panell Alineamiento per centrar horitzontalment i vertical. | ||||||||||
» Feu les modificacions als altres símbols gràfics. | ||||||||||
» Deseu la feina a la vostra carpeta de treball. | ||||||||||
Personalització del comptador d'imatges | ||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
» Cliqueu sobre el controlador de l'escenari amb el botó secundari del ratolí i seleccioneu l'opció Editar en contexto del menú de context. | ||||||||||
|
||||||||||
» Cliqueu sobre el fotograma clau de la capa A. Fixeu-vos que porta una lletra a minúscula que ens indica la presencia de programació ActionScript. | ||||||||||
» Obriu el pannell Acciones (F9) i busqueu la línia de programació 21. | ||||||||||
» Esborreu el text "of" i escriviu-hi "de". | ||||||||||
» Sortiu del mode d'edició del símbol i torneu a la línia de temps principal. | ||||||||||
|
||||||||||
» Deseu la feina a la vostra carpeta de treball. | ||||||||||