Guia del Curs  
  

 
   

 

 
     
  Consideracions prèvies  
     
 
 

• El curs telemàtic Animació i disseny amb Flash està basat en la nova versió del programari Flash MX 2004.

Flash és un programa de dibuix, d'animació, de creació d'interactius i de pàgines web que en pocs anys s'ha convertit en un estàndard per a la creació de pàgines dinàmiques a Internet. Però Flash no és només un editor de pàgines web, és també un programa de dibuix vectorial, d'animació i de programació multimèdia. El fitxers SWF de Flash tenen molt poc pes, i el programa permet l'exportació i importació dels principals fitxers multimèdia. El curs es basa en la versió MX 2004, programa inclós dins del paquet Studio MX 2004, distribuït pel Departament d'Educació a tots els centres públics de Catalunya.

Com molts dels nous programes, la versió MX 2004 necessita uns requisits mínims del sistema per funcionar correctament:

  • Per a Windows:
    • Windows 98 SE (a 10 2222 A), Windows 2000 o Windows XP.
    • Procesador de 600 MHz Pentium III o superior.
    • 128 MB de RAM (256 MB recomanada).
    • 347 MB d'espai disponible en el disc.
  • Per a Mac OS X:
    • 500 MHz PowerPc G3.
    • 128 MB de RAM (256 MB recomanada).
    • 380 MB d'espai disponible en el disc.
 
     
 

Per a qualsevol informació actualitzada sobre el programa podeu accedir a la pàgina: http://www.macromedia.com/es.

 
     
     
  Descripció del curs  
     
 

• Per què Animació i Disseny amb Flash? Creiem que aquest no és un curs específic de pàgines Web. És un curs sobre una eina que permet treballar des de diferents entorns i sobre diferents mitjans (Internet, multimèdia, vídeo, etc). Una de les principals diferències amb altres eines multimèdia rau en la seva capacitat d'integrar fàcilment animació i disseny. Permet dissenyar i animar gràfics vectorials i, tot treballant amb mapes de bit, so i vídeo, permet també dissenyar entorns multimèdia senzills. És a partir d'aquestes premisses que hem desenvolupat aquest curs.Creiem que Flash no pot ser simplement un editor per fer pagines Web més boniques, sinó que pot ser una eina senzilla d'elaboració de productes multimèdia des dels centres d'ensenyament. Tampoc pretenem formar grans dissenyadors multimèdia, sinó donar les bases per poder entendre i iniciar-nos en aquesta nova eina que de ben segur serà una de les pioneres en la nova programació d'objectes multimèdia.

 
 

• Aquest curs es considera de nivell introductori.Es pressuposa que, en iniciar aquest curs, l'alumnat ja té uns coneixements i destreses que li permeten treballar en l'entorn d' Internet i de les aplicacions Multimèdia. Aquest curs però, no és un curs avançat de Flash, ja que allò que pretén és donar les eines necessàries per al bon coneixement del programa i, a partir d'aquí, desenvolupar la creativitat i les possibilitats multimèdia que ofereix. Us recordem que hi ha dos cursos més de Flash: D105, Flash avançat, i D106 de programació Actionscript.

 
 

• El programa Flash us ajudarà en la creació de materials didàctics, i hi trobareu aspectes que us ajudaran a integrar-lo com una eina d'aprenentatge que es pot portar a les aules.

 
 
 
  Estructura del curs  
     
 

• L'estructura bàsica del curs és la mateixa que la de tots els cursos telemàtics de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació. El curs consta de 8 mòduls i un projecte final. Cada mòdul conté quatre pràctiques i diversos exercicis, i està pensat per a una durada de 6 hores. El projecte final és independent del desenvolupament dels mòduls i està pensat per a una durada de 12 hores.

 
 

• Per a la realització de les pàgines d'aquest curs hem fet servir diversos elements fets amb Flash. És per això que, de bon principi, cal tenir instal·lat el reproductor de Flash per poder-hi treballar.

 
 

• En totes les pàgines hi ha una barra de navegació en la part superior on trobareu els botons per anar a qualsevol part del curs. Els botons amb el fons blanc indiquen el mòdul i la pràctica on us trobeu.

 
 
 
     
 

• Tots els mòduls tenen la mateixa estructura. La pàgina introductòria del mòdul conté una descripció teòrica dels principals conceptes que desenvolupa. Cada pràctica del mòdul s'inicia amb una descripció i uns objectius. Posteriorment, hi ha tot el desenvolupament de la pràctica. Algunes vegades trobareu exemples fets amb Flash del producte final de la pràctica. A la part esquerra de les pàgines trobareu diferents icones que us indicaran el tipus d'informació que desenvolupa.

 
 

 En algunes de les pràctiques haureu de descarregar fitxers; així mateix, haureu de desar aquestes pràctiques. Per aquest motiu, i per tenir organitzat tot el volúm de treball, caldrà disposar d'una carpeta al disc dur, que podeu anomenar D99. Dins d'aquesta carpeta creeu una carpeta per a cada mòdul. Aquest serà el lloc on descarregareu els fitxers zip i desareu les pràctiques i exercicis corresponents.

 
     
 

 Per tal de lliurar els exercicis al tutor/a del vostre curs, caldrà que ho feu seguint unes pautes.

Tots els lliuraments els haureu de fer en format Zip, i hauran d'incorporar com a nom del fitxer el vostre identificador d'usuari/a de la XTEC.

Així, l'alumne Pere Lloret, per exemple, que tingui com a nom d'usuari plloret, en el moment de lliurar un exercici del mòdul 2, haurà de comprimir el fitxer del seu treball amb el nom plloret_m2e1.zip.
O sigui: nom d'usuari/a, guió, m de mòdul, número de mòdul, e d'exercici i número d'exercici.

En el cas que el zip contingui més d'un exercici, ha d'anomenar el fitxer a enviar plloret_m2e.zip.

I, per acabar, si es tracta del projecte final, el nom que haurà de posar és plloret_pro.zip.

 
 
 
 
 
 

 El programa Flash permet treballar directament amb les tecles, el que es coneix com tecles ràpides, una combinacio de tecles que permet activar o desactivar funcions i eines del programa.

Disposeu d'una pàgina específica on podeu consultar una sèrie de tecles ràpides prou útils per fer aquest curs. En aquesta pàgina no s'han indicat totes les tecles ràpides, tan sols s'han escollit les més necessàries. Si voleu tenir major informació d'aquest o d'altres aspectes del Flash podeu recorrer a l'ajuda del programa.

 
     
     
     Desenvolupament de la pràctica.  
     
     Exemple de pràctiques o exercicis.  
     
     Fitxers a enviar en l'exercici.  
     
  Descripció dels mòduls  
     
 
  • Mòdul 1: Introducció al Flash.
  • Mòdul 2: Dibuix vectorial.
  • Mòdul 3: Introducció a l'animació.
  • Mòdul 4: Símbols i biblioteques.
  • Mòdul 5: Importació i imbricació.
  • Mòdul 6: Interactivitat.
  • Mòdul 7: Ampliació de continguts.
  • Mòdul 8: Publicació i exportació.
 
     
  Calendari  
     
  Vegeu el calendari de l'activitat.