PROJECTE FINAL

  Per desenvolupar el vostre projecte, us oferim dues opcions de les quals només cal fer-ne una.  
     
  Ambdues opcions haurien de contemplar un contingut didàctic.  
     
 
  • Si voleu veure un exemple de projecte, descarregueu-vos el fitxer conte.zip i descomprimiu-lo a la vostra carpeta de treball. Tot seguit cliqueu sobre el fitxer index.swf per visualitzar-lo.
    Es tracta d'un conte creat per la mestra Teresa Bardera com a projecte final d'aquest curs de Flash.
 
     
  Projecte A  
     
L'objectiu principal d'aquest projecte és la creació d'un aplicatiu educatiu multimèdia que integri alguns dels conceptes i procediments més importants apresos en aquest curs.  
   
Ha de complir dues característiques bàsiques: per una part ha de tenir una aplicació a la pràctica docent; per l'altra, ha de servir per integrar els diferents elements multimèdia com a recurs d'aprenentatge.  
   
Encara que el projecte que desenvolupeu tingui un caire obert i lliure en el tema i els continguts a escollir, sí que us demanem que compleixi una sèrie de requisits per tal que sigui objectivament més avaluable. Aquest requisits són:  
   

L'aplicació estarà integrada en un sol fitxer. Es descarta doncs la possibilitat d'incloure la càrrega de fitxers externs: aquest aspecte es contempla en el segon projecte.

El projecte haurà de tenir els següents elements i estructura:

 
   

a) Consistirà en un conjunt d'escenes. Cada escena serà una seqüència d'un treball global, com si es tractés d'una pel·lícula.

• A la primera escena hi haurà el títol i una presentació -amb els elements que considereu oportuns- que es mostrarà a continuació. Hi haurà de constar el títol de l'aplicació i el nom i cognoms de l'autor/a.

•El cos de l'aplicació que heu de crear apareixerà a les escenes intermèdies. Aquesta aplicació hauria de contenir aquells aspectes que considereu oportuns en relació a les coses treballades al llarg del curs: botons, màscares, línies guia, interactivitat, nidació, etc.

• A la darrera escena es presentarà un text informatiu en el qual s'indicarà que la pel·lícula és el projecte del curs d99 de Flash. Caldrà incloure-hi la data de la seva realització.

 

b) L'aplicatiu multimèdia ha de contenir els següents elements de creació pròpia:

• Imatges i sons (no cal abusar, ja que el fitxer seria massa gran).
• Interpolacions.
• Accions de llenguatge ActionScript elemental (stop, goto...).
• Elements interactius com ara botons, text amb enllaços, clips, etc.

 
Recomanacions  
   

Us recomanem seguir aquest passos:

• Creació de la idea. Penseu què voleu fer, quins objectius i funcions tindrà. A qui va dirigit, a quin nivell d'alumnes, a quina àrea...
• Concreteu-ne els continguts i l'aplicació didàctica.

• Feu primer un esborrany de l'estructura, de la navegació que tindrà.
• Comenceu a treballar. En aquesta fase és molt important tenir els manuals d'ajut a mà.
• Recordeu la utilitat de la icona Deshacer (Crtl+Z), ja que us estalviarà moltes errades i temps.

 
 

Suggeriments

 
     
 

Podeu incloure els següents tipus d'aplicacions al llibre electrònic:

• Contes interactius.
• Simulacions de processos, de procediments.
• Tutorials d'aprenentatge.
• Activitats interactives d'exercitació.

 
     
  Comprimiu el projecte en un fitxer ZIP i envieu-lo amb el vostre identificatiu seguit de les lletres pro al vostre tutor/a. Concreteu prèviament si cal que li lliureu els fitxers .FLA.  
     
     
  Projecte B  
     
 

L'objectiu principal d'aquesta part del projecte és la creació d'una presentació de diversos continguts emprant l'acció loadMovieNum(). Aquests continguts seran diferents fitxers que anireu capturant a partir d'una pel·lícula principal que porta uns botons amb les accions oportunes.

 
     
  El contingut de la vostra feina serà lliure. Recordeu la conveniència de donar-li un caire didàctic.  
     
  Tot i que el projecte que desenvolupeu té un caire obert i lliure en el tema i els continguts a escollir, sí que us demanem que compleixi una sèrie de requisits per tal que sigui objectivament més avaluable. Aquest requisits són:  
     
  L'aplicació estarà formada per diversos fitxers. Una pel·lícula principal, amb els botons corresponents i les accions oportunes, i un mínim de 3 fitxers externs a carregar.  
     
  A continuació us mostrem un exemple bàsic del que es demana.  
     
 
 
     
 

Aquest aplicatiu multimèdia ha de contenir els següents elements de creació pròpia:

• Imatges i sons (no cal abusar, ja que el fitxer seria massa gran).
• Interpolacions.
• Accions específiques del llenguatge ActionScript per poder carregar els fitxers swf.

 
  Recomanacions  
     
 

Us recomanem seguir aquest passos:

• Creació de la idea. Penseu què voleu fer, quins objectius i funcions tindrà. A qui va dirigit, a quin nivell d'alumnes, a quina àrea... • Concreteu-ne el continguts, l'animació a desenvolupar.
• Féu primer un esborrany de l'estructura, de la navegació que tindrà.
• Comenceu a treballar. En aquesta fase és molt important tenir els manuals d'ajut a mà.
• Recordeu la utilitat de la icona Deshacer (Crtl+Z), ja que us estalviarà moltes errades i temps.

 
  Suggeriments  
     
 

• Creeu un pel·lícula base, de mida més gran que les pel·lícules que carregareu, que inclogui els botons que capturaran els fitxers swf.
• Els fitxers que s'han de carregar haurien de tenir un aspecte semblant i unes mides idèntiques.
• Recordeu que en carregar loadmovies, aquestes apareixen sense el color de fons de la pàgina on s'han creat. S'incorporen sobre la pel·lícula que les captura amb transparència.
•Tingueu present que els fitxers es carreguen per defecte a la cantonada superior esquerra. Cal tenir-ho en compte a efectes de disseny.

 
     
  Lliurament del projecte final  
      
  Comprimiu el fitxer del projecte en un ZIP indicant com a nom el vostre identificador de la XTEC seguit de les lletres pro i envieu-lo al vostre tutor/a. Concreteu-hi prèviament si heu d'enviar també els fitxers .FLA