Guia
Eines de presentació multimèdia
     
  Consideracions prèvies

El curs "Eines de presentació multimèdia" que realitza la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació via telemàtica és un curs amb la pretensió d'aprofundir en el coneixement de diversos entorns de desenvolupament de productes multimèdia. 

Es pressuposa que el professorat, en iniciar aquest curs, té uns coneixements i destreses mínimes en el domini de l'entorn Windows, d'Internet i de la utilització d'altres tractaments de textos, imatge i so en l'entorn Windows.

Per realitzar aquest curs el professorat ha de disposar de correu electrònic. La Subdirecció General de Tecnologies de la Informació ofereix al docents de Catalunya, d'àmbit no universitari, la possibilitat de disposar-ne. 

Elements dels mòduls

Els mòduls consten de: 

  • Objectius i continguts del mòdul. 

  • Pràctiques amb base teòrica.
     
  • Exercicis. Els participants en el curs es familiaritzaran amb els conceptes adquirits i els aprofundiran mitjançant exercicis proposats. Aquests exercicis són els elements que permeten fer un seguiment avaluatiu del treball per part dels tutors. Els exercicis són replantejaments dels recursos, destreses i conceptes plantejats a les pràctiques del mòdul corresponent. 
    La resolució dels exercicis, perquè tingui efecte avaluatiu, es recomana que sigui personal, és a dir, que cada alumne els resolgui de manera individual, proposant la solució més adient o alternativa. Les dinàmiques de treball en grup per part dels alumnes dificulten aquest seguiment, tot i així, seran permeses sempre i quan els grups de treball no siguin mai de més de dos alumnes. En qualsevol cas, el projecte de final de curs sempre es farà de manera individual (vegeu Projecte fi de curs). 

    Els documents que cal generar en els exercicis s'especifiquen amb un nom que està format per tres caràcters:  la lletra E, el número del mòdul i el número d'ordre de l'exercici. Per exemple, el fitxer E24.PPT és el document corresponent a l'exercici 4 del mòdul 2

    Un cop corregits els exercicis, el tutor o la tutora es dirigirà a l'interessat fent-li les observacions, rectificacions i anotacions que siguin d'interès. Els aspectes d'interès general que es puguin extreure de les diferents solucions presentades es comentaran en un missatge genèric a tot l'alumnat. 

    Símbols emprats en cada mòdul: 
     
    Objectius
    Continguts
    Pràctiques
    Cerca d'informació a l'ajuda per ampliar coneixements

Lliurament dels exercicis dels mòduls introductoris

El lliurament dels exercicis per part de l’alumnat al tutor o a la tutora es farà de la forma següent:

  1. Els fitxers corresponents a cada mòdul s’enviaran comprimits dins un únic fitxer en format ZIP. 
  2. El nom del fitxer de cada exercici es codificarà amb vuit caràcters segons el patró següent: els quatre primers correspondran als quatre primers caràcters de l’identificador de correu de l’alumne, els  dos següents seran les lletres TC (de tronc comú) i seran constants per a tots els exercicis dels quatre mòduls d’aquest bloc, a continuació vindrà el dígit del mòdul al que correspongui l’exercici i finalment el número de l’exercici. És a dir, si la Sra. Maria Frigola, que té l’identificador mfrigola@..., enviarà l’exercici 1 del mòdul 2 del tronc comú amb el nom: mfritc21 i l’extensió corresponent al tipus d’arxiu.
  3. Tots els fitxers d’un mateix mòdul s’inclouran dins un fitxer comprimit que també seguirà el mateix patró pel que fa al nom, però sense utilitzar el dígit corresponent a l’exercici. Exemple: mfri2.zip serà el fitxer que conté tots els arxius corresponents al mòdul 2.
  4. Lliureu el fitxer adjuntant-lo a un missatge adreçat al tutor del vostre curs.


Lliurament dels exercicis dels mòduls específics

El lliurament dels exercicis d'un mateix mòdul es farà conjuntament en una única tramesa, per part de l'alumnat al tutor o a la tutora i es farà de la manera següent: 

  • Trametent els documents de forma comprimida en format ZIP; el nom estarà format pels 7 primers caràcters de l'identificatiu de l'alumne, més el número del mòdul. 
  • Lliurant el fitxer compactat, adjuntant-lo a un missatge de correu electrònic adreçat al tutor o tutora del curs. 
El lliurament dels exercicis d'un mateix mòdul es farà en conjunt. 

Projecte fi de curs

Una vegada acabat l'estudi dels diferents mòduls, el participant que vulgui tenir dret al certificat del curs haurà de finalitzar-lo en el mateix curs acadèmic que ha realitzat els exercicis, desenvolupant un projecte que globalitzi la utilització dels diferents recursos multimèdia apresos  i que sigui un projecte d'interès educatiu.

El participant presentarà al seu tutor o tutora una o més propostes de projectes, de les quals se'n concretarà una entre ell i el tutor o tutora, que li donarà el vist-i-plau. Caldrà que el projecte sigui avaluat positivament, juntament amb els exercicis de tots i cada un dels mòduls, per poder tenir dret al certificat del curs. 

Directrius per desenvolupar el projecte de final de curs

El projecte de final de curs serà un treball que integri diferents elements tractats al curs. Cal  demostrar les destreses adquirides, això fa que el projecte sigui l'element avaluador definitiu per obtenir la certificació del curs, amb la prèvia de tenir superats tots els exercicis dels diferents mòduls. 

  • El projecte constarà de 
    • Un mínim de 20 diapositives on es puguin avaluar els  diferents elements tractats durant el curs. 
  • El projecte ha d'anar acompanyat d'un document on s'explicitin els apartats següents: 
    • Títol 
    • Autor 
    • Dades professionals de l'autor (centre de treball, assignatures que imparteix...) 
    • Nivell educatiu a qui va adreçat 
    • Temàtica 
    • Descripció del projecte 
    • Plantilla utilitzada: descripció dels estils que la integren 
    • Cites bibliogràfiques de les fons utilitzades (imatge, sons, textos...). 
Tot projecte serà prèviament formulat com a  proposta i adreçat al tutor o tutora del curs. El tutor l'estudiarà per si pot ser presentada a la reunió de coordinació de tutors. En aquesta reunió s'aprovarà el projecte, si procedeix.

Si a la proposta hi ha qüestions a fer o una reformulació del projecte, serà el tutor qui farà saber a l'alumnat les observacions, puntualitzacions necessàries o modificacions que s'han d'introduir en la proposta per assegurar-se que aquesta sigui aprovada en el seu moment. 

Requeriments del projecte

  • Ha de ser un document d'interès educatiu que utilitzi diversos recursos multimèdia. 
  • Ha de ser inèdit i individual. 
  • El temps invertit en el desenvolupament del projecte ha d'haver estat aproximadament unes 24 hores. 
  • Ha d'haver estat presentat en els terminis establerts. 
Elements a avaluar en el projecte
  • Que compleixi els requeriments del projecte. 
  • El grau de dificultat de desenvolupament de l'aplicació. 
  • Els recursos i les estratègies usats. 
  • La presentació global del projecte (disseny) i en particular la de cada part que compon el projecte. 
Tutoria

A cada participant se li assigna un tutor o tutora, qui l'assessorarà i l'orientarà en l'estudi dels diferents mòduls i a qui podrà formular, via missatgeria electrònica, consultes relatives al contingut dels mòduls del curs i demanar orientacions en el desenvolupament del Projecte de final de curs. El tutor farà una assistència personalitzada a cada participant.

Per a consultes i comentaris sobre aspectes de qualsevol mòdul que faci necessari aclarir conceptes o dubtes generalitzats, arrodonir exemples, fer puntualitzacions o qualsevol particularitat que demani una intervenció per part del tutor a tot l'alumnat, es farà mitjançant missatges genèrics a tot el grup assignat al mateix tutor. 
 

Calendari del curs 

Inici del curs: dimarts, dia 15 d'octubre de 2002
Fi del curs: dimarts, dia 8 d'abril de 2003

Mòdul 1: dimarts, dia 29 d'octubre de 2002
Mòdul 2: dimarts, dia 12 de novembre de 2002
Mòdul 3: dimarts, dia 26 de novembre de 2002
Mòdul 4: dimarts, dia 10 de desembre de 2002
Mòdul 5: dimarts, dia 14 de gener de 2003
Mòdul 6: dimarts, dia 28 de gener de 2003

Proposta del projecte: divendres, dia 31 de gener de 2003
Inici del projecte: dimarts, dia 11 de febrer de 2003
Revisió/seguiment del projecte: dimarts, dia 4 de març de 2003
Fi del projecte: dimarts, dia 25 de març de 2003