|
Consideracions
prèvies
El curs "Eines de presentació
multimèdia" que realitza la Subdirecció General de Tecnologies
de la Informació via telemàtica és un curs amb la
pretensió d'aprofundir en el coneixement de diversos entorns de
desenvolupament de productes multimèdia.
Es pressuposa que el professorat,
en iniciar aquest curs, té uns coneixements i destreses mínimes
en el domini de l'entorn Windows, d'Internet i de la utilització
d'altres tractaments de textos, imatge i so en l'entorn Windows.
Per realitzar aquest curs
el professorat ha de disposar de correu electrònic. La Subdirecció
General de Tecnologies de la Informació ofereix al docents de Catalunya,
d'àmbit no universitari, la possibilitat de disposar-ne.
Elements dels mòduls
Els mòduls consten
de:
-
Objectius i continguts del mòdul.
Pràctiques amb base
teòrica.
-
Exercicis. Els participants
en el curs es familiaritzaran amb els conceptes adquirits i els aprofundiran
mitjançant exercicis proposats. Aquests exercicis són els
elements que permeten fer un seguiment avaluatiu del treball per part dels
tutors. Els exercicis són replantejaments dels recursos, destreses
i conceptes plantejats a les pràctiques del mòdul corresponent.
La resolució dels
exercicis, perquè tingui efecte avaluatiu, es recomana que sigui
personal, és a dir, que cada alumne els resolgui de manera individual,
proposant la solució més adient o alternativa. Les dinàmiques
de treball en grup per part dels alumnes dificulten aquest seguiment, tot
i així, seran permeses sempre i quan els grups de treball no siguin
mai de més de dos alumnes. En qualsevol cas, el projecte de final
de curs sempre es farà de manera individual (vegeu Projecte
fi de curs).
Els documents que cal generar
en els exercicis s'especifiquen amb un nom que està format per tres
caràcters: la lletra E, el número del mòdul
i el número d'ordre de l'exercici. Per exemple, el fitxer E24.PPT
és el document corresponent a l'exercici 4 del mòdul
2.
Un cop corregits els exercicis,
el tutor o la tutora es dirigirà a l'interessat fent-li les observacions,
rectificacions i anotacions que siguin d'interès. Els aspectes d'interès
general que es puguin extreure de les diferents solucions presentades es
comentaran en un missatge genèric a tot l'alumnat.
Símbols emprats en
cada mòdul:
|
Objectius |
|
Continguts |
|
Pràctiques |
|
Cerca d'informació
a l'ajuda per ampliar coneixements |
Lliurament dels exercicis
dels mòduls introductoris
El lliurament dels exercicis
per part de l’alumnat al tutor o a la tutora es farà de la forma
següent:
-
Els fitxers corresponents a
cada mòdul s’enviaran comprimits dins un únic fitxer en format
ZIP.
-
El nom del fitxer de cada exercici
es codificarà amb vuit caràcters segons el patró següent:
els quatre primers correspondran als quatre primers caràcters de
l’identificador de correu de l’alumne, els dos següents seran
les lletres TC (de tronc comú) i seran constants per a tots els
exercicis dels quatre mòduls d’aquest bloc, a continuació
vindrà el dígit del mòdul al que correspongui l’exercici
i finalment el número de l’exercici. És a dir, si la Sra.
Maria Frigola, que té l’identificador mfrigola@..., enviarà
l’exercici 1 del mòdul 2 del tronc comú amb el nom: mfritc21
i l’extensió corresponent al tipus d’arxiu.
-
Tots els fitxers d’un mateix
mòdul s’inclouran dins un fitxer comprimit que també seguirà
el mateix patró pel que fa al nom, però sense utilitzar el
dígit corresponent a l’exercici. Exemple: mfri2.zip serà
el fitxer que conté tots els arxius corresponents al mòdul
2.
-
Lliureu el fitxer adjuntant-lo
a un missatge adreçat al tutor del vostre curs.
Lliurament dels exercicis
dels mòduls específics
El lliurament dels exercicis
d'un mateix mòdul es farà conjuntament en una única
tramesa, per part de l'alumnat al tutor o a la tutora i es farà
de la manera següent:
-
Trametent els documents de forma
comprimida en format ZIP; el nom estarà format pels 7 primers caràcters
de l'identificatiu de l'alumne, més el número del mòdul.
-
Lliurant el fitxer compactat,
adjuntant-lo a un missatge de correu electrònic adreçat al
tutor o tutora del curs.
El lliurament dels exercicis
d'un mateix mòdul es farà en conjunt.
Projecte
fi de curs
Una vegada acabat l'estudi
dels diferents mòduls, el participant que vulgui tenir dret al certificat
del curs haurà de finalitzar-lo en el mateix curs acadèmic
que ha realitzat els exercicis, desenvolupant un projecte que globalitzi
la utilització dels diferents recursos multimèdia apresos
i que sigui un projecte d'interès educatiu.
El participant presentarà
al seu tutor o tutora una o més propostes de projectes, de les quals
se'n concretarà una entre ell i el tutor o tutora, que li donarà
el vist-i-plau. Caldrà que el projecte sigui avaluat positivament,
juntament amb els exercicis de tots i cada un dels mòduls, per poder
tenir dret al certificat del curs.
Directrius per desenvolupar
el projecte de final de curs
El projecte de final de curs
serà un treball que integri diferents elements tractats al curs.
Cal demostrar les destreses adquirides, això fa que el projecte
sigui l'element avaluador definitiu per obtenir la certificació
del curs, amb la prèvia de tenir superats tots els exercicis dels
diferents mòduls.
-
El projecte constarà
de
-
Un mínim de 20 diapositives
on es puguin avaluar els diferents elements tractats durant el curs.
-
El projecte ha d'anar acompanyat
d'un document on s'explicitin els apartats següents:
-
Títol
-
Autor
-
Dades professionals de l'autor
(centre de treball, assignatures que imparteix...)
-
Nivell educatiu a qui va adreçat
-
Temàtica
-
Descripció del projecte
-
Plantilla utilitzada: descripció
dels estils que la integren
-
Cites bibliogràfiques
de les fons utilitzades (imatge, sons, textos...).
Tot projecte serà prèviament
formulat com a proposta i adreçat al tutor o tutora del curs.
El tutor l'estudiarà per si pot ser presentada a la reunió
de coordinació de tutors. En aquesta reunió s'aprovarà
el projecte, si procedeix.
Si a la proposta hi ha qüestions
a fer o una reformulació del projecte, serà el tutor qui
farà saber a l'alumnat les observacions, puntualitzacions necessàries
o modificacions que s'han d'introduir en la proposta per assegurar-se que
aquesta sigui aprovada en el seu moment.
Requeriments del projecte
-
Ha de ser un document d'interès
educatiu que utilitzi diversos recursos multimèdia.
-
Ha de ser inèdit i individual.
-
El temps invertit en el desenvolupament
del projecte ha d'haver estat aproximadament unes 24 hores.
-
Ha d'haver estat presentat en
els terminis establerts.
Elements a avaluar en el
projecte
-
Que compleixi els requeriments
del projecte.
-
El grau de dificultat de desenvolupament
de l'aplicació.
-
Els recursos i les estratègies
usats.
-
La presentació global
del projecte (disseny) i en particular la de cada part que compon el projecte.
Tutoria
A cada participant se li
assigna un tutor o tutora, qui l'assessorarà i l'orientarà
en l'estudi dels diferents mòduls i a qui podrà formular,
via missatgeria electrònica, consultes relatives al contingut dels
mòduls del curs i demanar orientacions en el desenvolupament del
Projecte
de final de curs. El tutor farà una assistència personalitzada
a cada participant.
Per a consultes i comentaris
sobre aspectes de qualsevol mòdul que faci necessari aclarir conceptes
o dubtes generalitzats, arrodonir exemples, fer puntualitzacions o qualsevol
particularitat que demani una intervenció per part del tutor a tot
l'alumnat, es farà mitjançant missatges genèrics a
tot el grup assignat al mateix tutor.
Calendari del curs
Inici del curs:
dimarts, dia 15 d'octubre de 2002
Fi del curs: dimarts, dia 8 d'abril de 2003
Mòdul 1:
dimarts, dia 29 d'octubre de 2002
Mòdul 2: dimarts, dia 12 de novembre de 2002
Mòdul 3: dimarts, dia 26 de novembre de 2002
Mòdul 4: dimarts, dia 10 de desembre de 2002
Mòdul 5: dimarts, dia 14 de gener de 2003
Mòdul 6: dimarts, dia 28 de gener de 2003
Proposta del projecte:
divendres, dia 31 de gener de 2003
Inici del projecte: dimarts, dia 11 de febrer de 2003
Revisió/seguiment del projecte: dimarts, dia 4 de març
de 2003
Fi del projecte: dimarts, dia 25 de març de 2003
|