Conselleria dEducació i Cultura - Govern de les Illes Balears
Benvolguts pares i mares,
Tots junts formam part dun centre densenyament secundari que té, entre daltres, les següents intencions educatives:
1.- Afavorir el progrés individual de lalumnat, no només de les seves capacitats intel.lectuals sinó també dels aspectes afectius i de sociabilitat.
2.- Atendre la diversitat de lalumnat tant pel que fa referència a les pròpies capacitats com als seus interessos i motivacions.
3.- Integrar tot lalumnat dins la dinàmica del centre, independentment de les seves diferències físiques, intel·lectuals i culturals.
4.- Aconseguir un ensenyament de qualitat emmarcat en els principis de la L.O.G.S.E.
Amb aquest full informatiu volem informar-los de les característiques del nostre centre, i posar-nos a la seva disposició, per més informació i per si individualment o en grup volen consultar el P.E.C. o visitar les instal·lacions del nostre Institut.
El seu col·legi de primària els informarà sobre la normativa que regula ladmissió dalumnes als I.E.S., vostès faran lopció a un institut o laltre amb la seguretat que els dos escolaritzaran els seus fills amb igualtat de condicions.
OFERTA EDUCATIVA PER AL CURS 2000/2001
ESO
1r cicle
1r
2n
2n cicle
3r
4t
BATXILLERAT
Humanitats I Ciències Socials
1r
2n
Ciències de la Naturalesa i la Salut
1r
2n
FORMACIÓ PROFESSIONAL ESPECÍFICA: Cicles Formatius Manteniment i serveis a la producció
Grau mitjà
Muntatge i manteniment dinstal·lacions de fred, climatització i producció de calor
PREVISIÓ DE GRUPS PEL CURS 2000/2001
ESO .
1r curs 3 grups
2n curs 4 grups
3r curs 4 grups
4t curs 3 grups
BATXILLERAT .. C.Naturalesa i Salut 1r curs 2 grups
2n curs 2 grups
Humanitats i C.Socials 1r curs 2 grups
2n curs 2 grups
FORMACIÓ
PROFESSIONAL .
Cicle Formatiu de Grau Mitjà (Tècnic en Muntatge i Manteniment dinstal·lacions de fred, climatització i producció de calor)
1r curs 1 grup
2n curs 1 grup
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA
ESO ( de 12 a 16 anys )
Estructura:
- 2 cicles de dos anys
- Matèries comunes durant els 4 anys i optatives, principalment, el darrer any.
Distribució Horària.
1r Cicle
2n Cicle
Àrees i Matèries 1r curs
2n curs
3r curs
4t curs
Llengua Castellana i Literat. 3
3
3
3
Llengua Anglesa 3
3
3
3
Llengua Catalana i Literat. 3
3
3
3
Matemàtiques 3
3
3
3
Cien.Soc, Geogr.i Història 3
3
3
3
La vida moral i refl. Ètica -
-
-
2
Educació Física 2
2
2
2
Ciències de la Natura 3
3
4
-
Educació Plàst. I Visual** 4
-
2
3
Tecnologia** -
4
3
3
Música** 2
2
2
3
Biologia i Geologia** -
-
-
3
Física i Química** -
-
-
3
Optatives* 2
2
2
4
Religió/Societat, Cultura i Religió/ Activitats dEstudi
1
2
1
2
Tutoria 1
1
1
1
TOTALS: 30
31
32
32
*Oferta Optatives:
1r Cicle: Francès, Processos de Comunicació, Racó de Càlcul, Taller dArtesania i Materials del nostre entorn. 2n Cicle: Francès, Iniciació a la Informàtica, Introducció a lEconomia, Modelatge, News Magazine, Taller dElectricitat, Taller de Fotografia, Taller de Teatre, Astronomia, Cultura Clàssica, Escultura, Imatge i Expressió, Microscopia, i Taller de Pneumàtica.
** Assignatures troncals a 4t dEso: Lalumne nha descollir dues.
INFORMACIÓ SOBRE LES ÀREES OPTATIVES DE 1r ESO:
1. Lalumne/a ha descollir "Religió" o "Activitat dEstudi":
- RELIGIÓ: Ens introduirem en el món jueu-cristià per descobrir com va sorgir la sagrada escriptura: Antic i Nou Testament. Així, ens aproparà al món de Jesús, la seva societat, la cultura, els grups socials i religiosos de Palestina. Coneixement de la persona de Jesús i el seu missatge.
- ACTIVITAT DESTUDI: Hora setmanal que els alumnes aprofiten per fer deures, llegir Sencarrega daquesta activitat alternativa a la religió la tutora o tutor del grup.
2. Optatives:
Les matèries optatives pretenen donar resposta a la diversitat, oferint a l'alumne/a la possibilitat de desenvolupar les mateixes capacitats establertes com a objectius generals d'etapa, seguint itineraris diferents de continguts.
L'alumne/a ha descollir una de les següents optatives:
- FRANCÈS: Lassignatura de Francès ens possibilitarà desenvolupar els Objectius Generals del Departament: Comprensió i expressió tant oral com escrita. Es realitzaran una sèrie dactivitats comunicatives que permeten adquirir i reforçar el vocabulari i les estructures gramaticals. Laprenentatge es realitzarà a través dactivitats lúdiques, emprant com a eines bàsiques el cassette, el vídeo, els ordinadors, CDroms , motivant els estudiants a participar, comunicar-se i practicar els continguts apresos.
- TALLER DARTESANIA: Aquesta assignatura de caràcter pràctic pretén un acostament al fet artesanal, amb la realització de treballs i projectes com: Reciclatge de paper i el seu aprofitament. Papiroflèxia. Pintura decorativa damunt vidre, pedra, fusta, roba. Jocs de fusta. Titelles i carotes.
- PROCESSOS DE COMUNICACIÓ: Aquesta optativa es basa en la comprensió i producció de missatges audiovisuals. Abraça des de lelaboració dun guió escrit fins al muntatge final del producte, per tant shi pot treballar tot el procés de comunicació. Emprarem com a materials de feina: revistes, diaris, cassettes, ordinadors, càmeres fotogràfiques
- RACÓ DE CÀLCUL: Optativa de caire eminentment pràctic on lalumne exercita de manera lúdica el càlcul propi del nivell de 1r dESO. Emprarem la calculadora, lordinador i jugarem amb jocs de taula com són els dòminos. Aquesta manera daprendre fomenta el treball en grup. També es manipulen i construeixen objectes geomètrics.
PROJECTES EDUCATIU I CURRICULAR (PCC)
Aspectes més rellevants:
Avaluació, Promoció i Titulació:
Els criteris davaluació i promoció dels diferents nivells educatius es concreten dins el PCC dESO.
El tutor/a donarà personalment als pares els resultats acadèmics de cada avaluació.
La titulació que sobté finalitzat positivament el segon cicle dESO és la de: Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
El PCC es posa en coneixement de la Comunitat Escolar a linici del curs a través del Consell Escolar.
Reglament de Règim Interior:
Normes de convivència
- Control de les faltes dassistència (es comuniquen les no justificades).
- El centre romandrà tancat durant lhorari lectiu.
- Es declara el centre com a zona de no fumadors (només es pot fumar a la cantina i al pati Nord).
Serveis complementaris:
- Programa dactivitats extraescolars.
- Biblioteca.
- Cantina.
- Transport escolar.
Criteris per elaborar grups:
Procurarem:
- Respectar la heterogeneïtat del nivell acadèmic.
- Equilibrar al·lots i al·lotes.
- No agrupar els repetidors.
- En funció de loptativitat.
Programa dAcció Tutorial i Pla dOrientació Vocacional:
Dissenyats a fi de donar una atenció personal i acadèmica, amb el suport dels tutors i del Departament dOrientació, que duen a terme un seguiment setmanal de tots els grups del centre.
Atenció a la Diversitat:
Com a mesures extraordinàries per atendre lalumnat el centre ha organitzat:
- Suport i recolzament a alumnes amb dificultats a àrees
- Recolzament a A. N. E. E. S. dins del Programa dIntegració
- Programa de Diversificació.
- Programa de Compensació.
Projecte Lingüístic:
La llengua vehicular del centre és la Catalana dins tot làmbit educatiu.
Coordinació entre professorat:
- Reunions professorat de nivell.
- Reunions professorat de cicle.
- Reunions de tutors.
- Reunions de la Comissió de Coordinació Pedagògica.
- Reunions de Claustre.
Admissió dalumnes:
El Consell Escolar del centre, dacord amb el regula la legislació vigent, va acordar el següent punt:
No atorgar el punt pel criteri complementari referit a "altra circumstància rellevant apreciada justificadament per lòrgan competent del centre dacord amb criteris objectius".
PROMOCIÓ I TITULACIÓ A LE.S.O.
Promoció de 1r a 2n dESO
La continuïtat dins el primer cicle fa que no shagi de prendre una decisió per promocionar de 1r a 2n dESO.
Promoció de 1r cicle a 2n cicle dESO (de 2n a 3r dESO)
a. Els criteris han de ser flexibles i modificables en funció dels alumnes.
b. Criteris per al curs 99-00:
b.1.- Alumnes amb un màxim de dues àrees de 1r cicle suspeses promocionen a 3r dESO.
b.2.- Alumnes amb tres assignatures suspeses, per decisió dels 2/3 de professorat, promocionen, atenent a:
- Maduresa de lalumne
- Millor opció per a continuar el procés daprenentatge
- Integració i interacció amb els companys i comportament
b.3.- Excepcionalment es podran considerar casos amb 4 assignatures suspeses a proposta del tutor/a i ningú més.
b.4.- Alumnes que hagin repetit ja el curs o un curs de Primària, promocionen.
NOTA: totes les assignatures suspeses shan de recuperar en el curs següent.
Promoció de 3r a 4t dESO
a. Els alumnes amb totes les àrees de 3r dESO aprovades promocionen.
b. Els alumnes amb una o dues àrees de 3r dESO suspeses promocionen sempre que a criteri de lEquip Educatiu, no hagin abandonat cap assignatura. La decisió de promoció es decidirà col·legiadament per, al menys, els 2/3 de la Junta dAvaluació.
c. Alumnes amb tres assignatures suspeses, poden promocionar per decisió dels 2/3 de la Junta dAvaluació atenent a:
Maduresa de lalumne
Millor opció per a continuar el procés daprenentatge
Integració i interacció amb els companys i comportament
No haver abandonat cap assignatura
d. Promoció forçosa:
Hauran de promocionar, encara que no compleixin les condicions anteriors, els alumnes que ja hagin repetit 3r dESO. Si lalumne/a és major de 16 anys es plantejarà la possibilitat dintegrar-lo/a al Programa de Diversificació Curricular.
NOTA: totes les assignatures suspeses shan de recuperar en el curs següent.
PROMOCIÓ I TITULACIÓ A LESO
Obtenció del títol de graduat en ESO
- Els alumnes amb totes les àrees de 3r i 4t dESO aprovades obtindran el títol de Graduat en ESO.
- Els alumnes amb 1 o 2 àrees suspeses, podran obtenir el Títol de Graduat en ESO sempre que, a criteri de lEquip Educatiu, no hagin abandonat cap assignatura. La decisió de titulació serà adoptada pels 2/3 de la Junta dAvaluació.
- Alumnes amb 3 àrees suspeses:
- Podran obtenir el Títol dESO sempre que lEquip Educatiu valori que han assolit mínimament les capacitats detapa i que no han abandonat cap àrea.
- Podran repetir curs si lEquip Educatiu creu que una repetició pot afavorir el procés de maduració i contribuir a assolir les capacitats detapa.
- La decisió de repetir o no serà adoptada pels 2/3 de la Junta dAvaluació.
- Amb més de 3 àrees suspeses, lalumne/a repetirà seguint el Disseny Curricular Ordinari o un Programa de Diversificació Curricular.
vista de l'Institut
OPINIONS SOBRE EL CENTRE I EL CANVI DE PRIMÀRIA A SECUNDÀRIA
(dalumnes de 1r dE.S.O.)
Linstitut és un centre que sha de prendre en serio ja que no és com el col.legi. A linstitut hi ha una cantina, ports comprar el berenar, beguda, polos, ; també et donen més deures, controls i tot més complicat, bé, és clar, com més grans més feina.
Allà pots fer molts amics i amigues i no vos preocupeu si no anau totes les amigues i amics a la mateixa classe perquè tot duna vos hi acostumareu.
LInstitut:
COSES BONES:
- Que tenim tot el capvespre lliure.
- Que podem dur doblers per comprar el berena i porquerietes a la cantina.
- Que hi ha dues estones de pati.
- Que hem conegut molts companys i companyes.
- Que hi ha més varietat dassignatures.
COSES DOLENTES:
- Que hem de fer una hora més que a primària.
- Que hem de canviar de classe bastants vegades.
- Que els matins ens hem daixecar molt més prest.
- Que ens posen més deures i molts més controls.
A jo em sembla que no hi ha gaire canvi, però el que passa és que abans, a lescola, no fèiem tants de controls i ara sí que en feim bastants.
També notes que passam de ser els més grans de lescola a ser els més petits de linstitut, però això és molt guai.
També el que passa és que thas daixecar a les 7:00 per començar a les 8:00 enlloc daixecar-se a les 8:00 i començar a les 9:00. Això dels horaris no té molta importància perquè així tens tota la tarda lliure.