Conselleria d’Educació i Cultura - Govern de les Illes Balears

 

Benvolguts pares i mares,

Tots junts formam part d’un centre d’ensenyament secundari que té, entre d’altres, les següents intencions educatives:

1.- Afavorir el progrés individual de l’alumnat, no només de les seves capacitats intel.lectuals sinó també dels aspectes afectius i de sociabilitat.

2.- Atendre la diversitat de l’alumnat tant pel que fa referència a les pròpies capacitats com als seus interessos i motivacions.

3.- Integrar tot l’alumnat dins la dinàmica del centre, independentment de les seves diferències físiques, intel·lectuals i culturals.

4.- Aconseguir un ensenyament de qualitat emmarcat en els principis de la L.O.G.S.E.

Amb aquest full informatiu volem informar-los de les característiques del nostre centre, i posar-nos a la seva disposició, per més informació i per si individualment o en grup volen consultar el P.E.C. o visitar les instal·lacions del nostre Institut.

El seu col·legi de primària els informarà sobre la normativa que regula l’admissió d’alumnes als I.E.S., vostès faran l’opció a un institut o l’altre amb la seguretat que els dos escolaritzaran els seus fills amb igualtat de condicions.

 

 

OFERTA EDUCATIVA PER AL CURS 2000/2001

ESO

1r cicle

1r

2n

2n cicle

3r

4t

BATXILLERAT

Humanitats I Ciències Socials

1r

2n

Ciències de la Naturalesa i la Salut

1r

2n

FORMACIÓ PROFESSIONAL ESPECÍFICA: Cicles Formatius

Manteniment i serveis a la producció

Grau mitjà

Muntatge i manteniment d’instal·lacions de fred, climatització i producció de calor

 

PREVISIÓ DE GRUPS PEL CURS 2000/2001

ESO…….

1r curs 3 grups

2n curs 4 grups

3r curs 4 grups

4t curs 3 grups

BATXILLERAT…….. C.Naturalesa i Salut 1r curs 2 grups

2n curs 2 grups

Humanitats i C.Socials 1r curs 2 grups

2n curs 2 grups

FORMACIÓ

PROFESSIONAL….

Cicle Formatiu de Grau Mitjà (Tècnic en Muntatge i Manteniment d’instal·lacions de fred, climatització i producció de calor)

1r curs 1 grup

2n curs 1 grup

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

ESO ( de 12 a 16 anys )

Estructura:

  • 2 cicles de dos anys
  • Matèries comunes durant els 4 anys i optatives, principalment, el darrer any.

Distribució Horària.

 

1r Cicle

2n Cicle

Àrees i Matèries

1r curs

2n curs

3r curs

4t curs

Llengua Castellana i Literat.

3

3

3

3

Llengua Anglesa

3

3

3

3

Llengua Catalana i Literat.

3

3

3

3

Matemàtiques

3

3

3

3

Cien.Soc, Geogr.i Història

3

3

3

3

La vida moral i refl. Ètica

-

-

-

2

Educació Física

2

2

2

2

Ciències de la Natura

3

3

4

-

Educació Plàst. I Visual**

4

-

2

3

Tecnologia**

-

4

3

3

Música**

2

2

2

3

Biologia i Geologia**

-

-

-

3

Física i Química**

-

-

-

3

Optatives*

2

2

2

4

Religió/Societat, Cultura i Religió/

Activitats d’Estudi

1

2

1

2

Tutoria

1

1

1

1

TOTALS:

30

31

32

32

*Oferta Optatives:

1r Cicle: Francès, Processos de Comunicació, Racó de Càlcul, Taller d’Artesania i Materials del nostre entorn.

2n Cicle: Francès, Iniciació a la Informàtica, Introducció a l’Economia, Modelatge, News Magazine, Taller d’Electricitat, Taller de Fotografia, Taller de Teatre, Astronomia, Cultura Clàssica, Escultura, Imatge i Expressió, Microscopia, i Taller de Pneumàtica.

** Assignatures troncals a 4t d’Eso: L’alumne n’ha d’escollir dues.

INFORMACIÓ SOBRE LES ÀREES OPTATIVES DE 1r ESO:

1. L’alumne/a ha d’escollir "Religió" o "Activitat d’Estudi":

2. Optatives:

Les matèries optatives pretenen donar resposta a la diversitat, oferint a l'alumne/a la possibilitat de desenvolupar les mateixes capacitats establertes com a objectius generals d'etapa, seguint itineraris diferents de continguts.

L'alumne/a ha d’escollir una de les següents optatives:

PROJECTES EDUCATIU I CURRICULAR (PCC)

Aspectes més rellevants:

Avaluació, Promoció i Titulació:

Els criteris d’avaluació i promoció dels diferents nivells educatius es concreten dins el PCC d’ESO.

El tutor/a donarà personalment als pares els resultats acadèmics de cada avaluació.

La titulació que s’obté finalitzat positivament el segon cicle d’ESO és la de: Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

El PCC es posa en coneixement de la Comunitat Escolar a l’inici del curs a través del Consell Escolar.

Reglament de Règim Interior:

Normes de convivència

Serveis complementaris:

Criteris per elaborar grups:

Procurarem:

Programa d’Acció Tutorial i Pla d’Orientació Vocacional:

Dissenyats a fi de donar una atenció personal i acadèmica, amb el suport dels tutors i del Departament d’Orientació, que duen a terme un seguiment setmanal de tots els grups del centre.

Atenció a la Diversitat:

Com a mesures extraordinàries per atendre l’alumnat el centre ha organitzat:

Projecte Lingüístic:

La llengua vehicular del centre és la Catalana dins tot l’àmbit educatiu.

Coordinació entre professorat:

Admissió d’alumnes:

El Consell Escolar del centre, d’acord amb el regula la legislació vigent, va acordar el següent punt:

No atorgar el punt pel criteri complementari referit a "altra circumstància rellevant apreciada justificadament per l’òrgan competent del centre d’acord amb criteris objectius".

 

 

PROMOCIÓ I TITULACIÓ A L’E.S.O.

Promoció de 1r a 2n d’ESO

La continuïtat dins el primer cicle fa que no s’hagi de prendre una decisió per promocionar de 1r a 2n d’ESO.

Promoció de 1r cicle a 2n cicle d’ESO (de 2n a 3r d’ESO)

a. Els criteris han de ser flexibles i modificables en funció dels alumnes.

b. Criteris per al curs 99-00:

b.1.- Alumnes amb un màxim de dues àrees de 1r cicle suspeses promocionen a 3r d’ESO.

b.2.- Alumnes amb tres assignatures suspeses, per decisió dels 2/3 de professorat, promocionen, atenent a:

b.3.- Excepcionalment es podran considerar casos amb 4 assignatures suspeses a proposta del tutor/a i ningú més.

b.4.- Alumnes que hagin repetit ja el curs o un curs de Primària, promocionen.

NOTA: totes les assignatures suspeses s’han de recuperar en el curs següent.

Promoció de 3r a 4t d’ESO

a. Els alumnes amb totes les àrees de 3r d’ESO aprovades promocionen.

b. Els alumnes amb una o dues àrees de 3r d’ESO suspeses promocionen sempre que a criteri de l’Equip Educatiu, no hagin abandonat cap assignatura. La decisió de promoció es decidirà col·legiadament per, al menys, els 2/3 de la Junta d’Avaluació.

c. Alumnes amb tres assignatures suspeses, poden promocionar per decisió dels 2/3 de la Junta d’Avaluació atenent a:

  • Maduresa de l’alumne

  • Millor opció per a continuar el procés d’aprenentatge

  • Integració i interacció amb els companys i comportament

  • No haver abandonat cap assignatura

d. Promoció forçosa:

Hauran de promocionar, encara que no compleixin les condicions anteriors, els alumnes que ja hagin repetit 3r d’ESO. Si l’alumne/a és major de 16 anys es plantejarà la possibilitat d’integrar-lo/a al Programa de Diversificació Curricular.

NOTA: totes les assignatures suspeses s’han de recuperar en el curs següent.

 

PROMOCIÓ I TITULACIÓ A L’ESO

 

Obtenció del títol de graduat en ESO

  1. Els alumnes amb totes les àrees de 3r i 4t d’ESO aprovades obtindran el títol de Graduat en ESO.
  2. Els alumnes amb 1 o 2 àrees suspeses, podran obtenir el Títol de Graduat en ESO sempre que, a criteri de l’Equip Educatiu, no hagin abandonat cap assignatura. La decisió de titulació serà adoptada pels 2/3 de la Junta d’Avaluació.
  3. Alumnes amb 3 àrees suspeses:
  1. Amb més de 3 àrees suspeses, l’alumne/a repetirà seguint el Disseny Curricular Ordinari o un Programa de Diversificació Curricular.

 

vista de l'Institut

 

OPINIONS SOBRE EL CENTRE I EL CANVI DE PRIMÀRIA A SECUNDÀRIA

(d’alumnes de 1r d’E.S.O.)

L’institut és un centre que s’ha de prendre en serio ja que no és com el col.legi. A l’institut hi ha una cantina, ports comprar el berenar, beguda, polos,… ; també et donen més deures, controls i tot més complicat, bé, és clar, com més grans més feina.

Allà pots fer molts amics i amigues i no vos preocupeu si no anau totes les amigues i amics a la mateixa classe perquè tot d’una vos hi acostumareu.

 

L’Institut:

COSES BONES:

COSES DOLENTES:

A jo em sembla que no hi ha gaire canvi, però el que passa és que abans, a l’escola, no fèiem tants de controls i ara sí que en feim bastants.

També notes que passam de ser els més grans de l’escola a ser els més petits de l’institut, però això és molt guai.

També el que passa és que t’has d’aixecar a les 7:00 per començar a les 8:00 enlloc d’aixecar-se a les 8:00 i començar a les 9:00. Això dels horaris no té molta importància perquè així tens tota la tarda lliure.