INTRODUCCIÓ

El principi d'aquest treball el primer que ens hem demanat ha estat, i ara com ens posem nosaltres, el nivell del nostre estimat J. Brossa?

Després de donar-hi voltes i més voltes, hem arribat a la conclusió que, la millor manera de presentar el que es diria una petita imitació de la gran extensa obra de Brossa, es extreure una mica del nostre interior, les nostres fantasies: la màgia dels somnis. Hem triat aquest terna perquè els somnis son elements de la vida quotidiana, que ens visiten cada nit, però que alhora mai no ens aturarem a pensar en el seu significat. Nosaltres opinam que aquests son importants i no reben l'atenció que es mereixen; per aquest motiu hem volgut simbolitzar tots els fets i sentiments que el nostre subconscient en descobreix mentre dormim.

Malgrat que Brossa enfoca el seus poema objecte donant una gran importància els colors vius i primaris, i a la composició senzilla, nosaltres en canvi ens hem inclinat cap a colors mesclats i colors pastel, i de composició complexa.

La nostra composició en un principi la vàrem enfocar amb els dos elements principals, el llit i el pou, però pensarem que quedaria millor afegir altres elements per donar al poema més vida.

La nostra opinió es que els somnis representen el món de cadascú: les seves emocions, les alegries, les pors, la inseguretat, els sentiments i moltes coses més insospitables. Per això intentarem representar la nostra visió particular sobre aquest aspecte en el poema objecte, i esperam expressar tot el que per a nosaltres significa.

 

Característiques del projecte

Composició

El poema objecte consta d'un llit en el centre del qual¡ hi haurà un pou. El llit tindrà les barres altes per tal que sembli un llit antic. Les barres estaran cobertes d'una tela fina, blanca, que servirà de cortina, i del sostre del llit i penjarà tota una sèrie de teles que simbolitzaran els somnis. Del pou en sorgirà un circuit d'aigua, semblant a un brollador, que donarà vida al poema en qüestió.

El llit estarà envoltat de dues parets formant una espècie d'habitació, que significarà el món interior de la persona. Aquestes parets estaran ornamentades amb enfiladisses, les quals partiran del sol i s'aniran ramificant fins arribar al sostre. Aquest finalitzarà amb un cel de núvols, fets de cotó, que seran de tres colors diferents: blancs, grisos i negres. 1 així, tot en conjunt, representarà una ment adormida que somia.

 

Materials, textura i colors

 

LLIT

Serà un llit antic, de llenya, càlid i acollidor, no molt gran. Tindrà un color marronós, i les barres no seran llises, sinó que tindran formes onejades i imperfectes, que donaran personalitat a l'element en qüestió.

POU

Estarà situat al bell mig del llit. Tindrà una forma circular, i un diàmetre proporcional al tamany del llit.

Es un dels elements més importants del poema objecte, i com a tal li donarem rellevància amb el circuit d'aigua. És el centre del poema.

 PARETS

Seran altes i primes, de tauler i pintades de colors verdosos.

 NÚVOLS

Seran de cotó, de tamany considerable i abundants i estaran col·locats al damunt de les parets, ben distribuïts. Com ja hem dit abans, tindran dos colors grisos, blancs i negres de manera que cada color té un significat específic.

TELES

Seran de tul, fins i de colors pastel, senzills, gens ampuloses i de molta caiguda. Estaran situades a les barres altes del llit, tot penjant, però sense cobrir l'element essencial: el pon.

 

 

Simbologia

LLIT

Es en naixien antigament els nadons, i significa el bressol dels pensaments, la pròpia personalitat de la persona.

En ell hi liquen totes les emocions, penes, alegries etc. les quals condicionen la vida de cadascú.

POU

El pon es l'element central del poema objecte, perquè representa la font dels pensaments, de la creativitat de la persona, al cervell, les idees, en definitiva, el centre del món interior.

AIGUA

Es la vida que, igual que l'aigua, flueix i mai no s'atura: inalterable, etèrea, fràgil, font de tota l'existència.

Farem un circuit tancat, amb un recorregut curt, com la vida que és un cicle: les persones neixen, viuen i moren.

 PARETS

Envolten aquest espai formant una habitació, la qual¡ representa el món interior, un reflex de sí mateix. En elles hi ha les enfiladissa que representen el bosc dels somnis, que es van bifurcant i entrellaçant amb el món real fora de l'habitació.

Les parets donen al poema objecte un caire salvatge, incontrolable, perillós, ja que simbolitzen la selva misteriosa del nostre pensament. Quan dorms et sents indefens davant la confusió, el misteri, perquè alhora que t'adones i t'endinses en el bosc inescrutable del propi subconscient, que et depara qualsevol cosa, ja que els somnis son incontrolables, i a la vegada esdevens un ent natural, impersonal, que forma part de la natura.

NUVOLS :

Son els somnis corn tots sabem, hi ha diversos tipus de somnis: bons, dolents, desitjables, alegres, temorosos, tristos, inesperats, sorprenents... Els núvols blancs

Representen els somnis agradables, d’aquells que quan t'aixeques et sents bé, felil.

Els núvols grisos

Representen aquells somnis estranys, confusos, temorosos, que tan que t'aixequis cansat, insegur, esgotat...

Els núvols negres

Son els somnis dolents, que representen la pròpia por. Normalment t'aixeques fatal,

esgotat, sense ganes de pensar ni fer res, i amb la sensació de no haver dormit.

 TELES

Li donen a la composició un aire eròtic i passional, però gens ampul·lós ni carregat. Representen la sensualitat, la transparència.

Estan tallades irregularment, perquè són abstractes, igual que els somnis els quals son impalpables i sense forma.

TERRA/SÒL

Representa el món real, políticament correcte, palpable, dirigible.

Per això diem expressions com : "tenir els peus a terra" "baixar dels núvols"

 

 

 

 

 

Cloenda

Durant la realització d'aquest esbós hem donat moltes voltes a aquest tema, i encara seguim sense saber-lo definir amb claredat, ja que trobam que no hi ha paraules que puguin descriure'l tal i com ho pensam.

Lo important és que hem intentat aprofundir en uns dels aspectes més misteriosos de la nostra existència. Un tema encara totalment desconegut.

Hem pensat que el nostre esbós el podríem posar en un lloc ampli i gran, com per exemple a l'entrada. Degut a les seves dimensions, ho veiem convenient així.

Marina Mesquida

Maria Pasqual

Laura Coll

Marta Pereira