Per posar en pràctica
els conceptes presentats en els temes d'aquest mòdul, us proposem
realitzar l'anàlisi d'una aplicació multimèdia de
tipus educatiu. Podeu optar per avaluar un paquet d'activitats Clic o
una web educativa.
Opció
1: Anàlisi d'una web educativa
Podeu triar la web educativa
del vostre interès de la selecció:
http://www.grec.net/cgibin/cercador.pgm
Abans d'avaluar la web, és
convenient mirar-ne moltes i de diverses tipologies per desenvolupar la
vostra capacitat crítica.
El lliurament de l'exercici
serà en un fitxer Word, desat amb extensió .rtf,
correctament formatat, emprant un joc tipogràfic coherent i comprimit
en format zip. El document tindrà una extensió d'entre 500
i 1000 paraules (podeu emprar la utilitat Contar palabras del menú
Herramientas del Word).
Cal fer constar:
- Títol de la web
- Adreça Internet
de la web avaluada
- Informació rellevant
sobre la web a partir del llistat de criteris adjunt
- Un apartat de conclusions
amb les vostres impressions personals
Criteris per a l'avaluació
de webs
Contingut
- Tipologia de la web: pàgina
personal, informacional, noticiari, comercial, d'opinió, comunitat
virtual, acadèmica, lúdica, altres (a precisar).
- Audiència a qui
va adreçada la web.
- Informació sobre
l'autor/s o les fonts de la informació.
- Qualitat del contingut:
original, actualitzat, objectiu, rigorós, adequat a l'audiència,
nivell de cobertura de la temàtica.
- Freqüència
d'actualització i manteniment: indicació de quan va ser
creada la informació, quina ha estat la data de posada a la web,
la data de la darrera actualització, hi ha links orfes?
- Rellevància dels
links. Estan comentats?
- Presència de publicitat:
és específica del tema o general?
Estructura i interactivitat
- Quin tipus d'organització
de la informació predomina? (seqüencial, jeràrquica,
hipertextual).
- Recursos de navegació:
mapa de la web, menús, cercador intern...
- És fàcil
desplaçar-se per la web i localitzar la informació que
busquem? Quines dificultats o limitacions trobeu en la navegació?
- Mecanismes d'interacció
o "Feedback" (e-mail, llistes de discussió, xat, formularis per
sol·licitar informació).
Disseny i ergonomia
- Estil del disseny (innovador
o convencional).
- Presència de metàfora/es.
Descripció i adequació a l'audiència.
- El contingut multimedial
(gràfic, vídeo, àudio) és funcional (aporta
valor afegit) o merament decoratiu.
- És necessari instal·lar
programari addicional per poder consultar-la (pluggins, versions avançades
dels navegadors).
- Grau de coherència
entre les diferents pàgines de la web. Hi ha una identitat clara?
- Es disposa d'elements
de navegació (botons, menús) a totes les pàgines,
que permetin desplaçar-se pel contingut sense recórrer
als recursos del navegador?
- El temps de càrrega
de les pàgines és superior als 15-20 segons ? (indiqueu
el tipus de connexió a Internet que teniu: velocitat mòdem,
connexió XDSI).
- Compatibilitat amb les
diverses versions dels navegadors (Explorer, Navegador).
Opció
2: Anàlisi d'un paquet d'activitats Clic
Recordeu que heu d'enviar els
dos exercicis junts (dos documents de Word en format .rtf), comprimits
en un únic fitxer i enviar-lo adjunt en un missatge adreçat
al vostre tutor o tutora.
|