Mòdul
2
|
Aplicacions de gestió amb Excel |
Exercicis |
Introducció
Després d'haver practicat amb diferents tipus de gràfics en les pràctiques d'aquest mòdul, us proposem uns exercicis que, una vegada resolts, heu d'enviar al vostre tutor o tutora de la manera habitual. Recordeu que per poder-los
resoldre satisfactòriament és imprescindible haver fet prèviament
les pràctiques anteriors.
|
E21: Pressupost
En aquest primer exercici
heu de construir un full de càlcul amb un gràfic associat
per comparar el pressupost assignat a cadascun dels departaments d'un IES.
Heu d'arribar a:
|
nnn |
Aquest és
un tipus de gràfic circular diferent del que heu fet en la pràctica
1 d'aquest mòdul, però que podeu trobar a la llista de
subtipus de gràfics circulars (primera finestra d'ajuda).
E22: Noies i nois Us proposem fer un full de
càlcul amb dos gràfics associats per comparar el nombre de
noies i nois que hi ha en quatre nivells diferents. El resultat ha de ser
semblant a:
|
nnn |
Aquí
teniu dos tipus de gràfics diferents fets a partir de les mateixes
dades. Cadascun remarca un aspecte de la informació. Aquest exercici
està basat en la pràctica 5 d'aquest
mòdul.
E23: Obres Suposem que en un centre
d'ensenyament s'han de fer unes obres de manteniment i ens posem en contacte
amb dues empreses (A i B) que ens presenten diferents pressupostos. L'empresa
A ens cobrarà com a despeses fixes (desplaçaments i d'altres)
14 € i per cada hora de feina 21 €. L'empresa B ens cobrarà
pels mateixos conceptes, 30 € i 15 €, respectivament. Es tracta
de construir un full de càlcul amb un gràfic associat per
tal de poder decidir quin dels dos pressupostos presentats és més
econòmic, en funció del nombre d'hores de feina. El resultat
hauria de ser:
|
nnn |
Indicacions:
A les cel·les del rang D3:E4 cal introduir els preus indicats a
l'enunciat anterior. A les cel·les del rang D7:D17 s'hi han d'entrar
les fórmules corresponents al càlcul de l'import que s'hauria
de pagar a l'empresa A, per les hores treballades. Per calcular aquest
import cal multiplicar el nombre d'hores de feina pel preu de cada hora
i sumar el preu de les despeses fixes. Així, per exemple, el 77
de la cel·la D10 surt de 3 hores * 21 € + 14 €. Un comentari
similar es pot fer pel rang E7:E17, en referència a l'empresa B.
És important que aneu
canviant els preus de D3:E4 per observar les diferents situacions presentades
pels canvis observats en el gràfic.
|
|
E24: L'Ensenyament secundari obligatori a Catalunya A partir de les dades publicades
pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, sobre la
implantació de l'ESO en els darrers anys, es poden fer diferents
gràfics comparatius. Fixeu-vos en la figura següent:
|
nnn |
nnn
Es proposa que feu un full de càlcul semblant amb els gràfics associats. Cal tenir en compte que:
|
E25: Desviacions del pressupost En aquest exercici us proposem que recupereu el full de càlcul de la pràctica 8 del mòdul 1 i dissenyeu un gràfic que compari els pressupostos de fotocòpies de cada departament amb la despesa real que han tingut en aquest aspecte. L'objectiu és que
copieu el full Fotocòpies del llibre de pràctiques del mòdul
1 al llibre d'exercicis del mòdul 2 (una cosa similar heu fet a
la pràctica 1 d'aquest mòdul).
A continuació representeu gràficament les columnes que creieu
convenient, triant el tipus de gràfic que us sembli més oportú
per transmetre la informació.
|