8. SUGGERIMENTS D'ACTIVITATS
Activitats individuals
- Llegeix el text següent: la idea original d'Internet (en castellà), concretament la ressenya sobre J. C. R. Licklider.
- Crea't un compte de correu electrònic, per exemple de Gmail, fent servir el formulari i les indicacions sobre seguretat en contrasenyes que has après en aquesta unitat.
- Enumera i compara els tràmits en línia que es poden dur a terme utilitzant els serveis de les pàgines web de diferents ajuntaments de la teva demarcació.
- Fes una relació a dues columnes en què es comparin els beneficis i els perjudicis d'obtenir un producte digital (per exemple, un àlbum de música) bé descarregant-lo directament d'Internet, bé comprant-lo en una botiga presencial.
Activitats en grup
- Organitzar un petit debat amb la participació de tots els alumnes i amb la moderació del formador sobre les TIC, els seus avantatges i inconvenients, les experiències viscudes, exemples concrets d'utilització, futur i millores, etc.
- Compareu els sistemes que s'utilitzaven per obtenir informació sobre un tema (diaris, ràdio, televisió) abans de l'aparició d'Internet, amb les possibilitats actuals d'obtenció d'informació a través d'aquest mitjà.
- Feu un "viatge en el temps" i veieu Internet tal com era en els seus primers temps. (vídeo en anglès).
- Compareu els serveis en línia que ofereixen diverses entitats financeres amb el que es pot fer presencialment a les oficines bancàries.
- Analitzeu el percentatge de rèdits en dipòsits d'alguna entitat financera amb presència a Internet, i tracteu de determinar el perquè de les seves diferències respecte a la banca tradicional.
- Compareu el preu i les condicions de compra d'un mateix producte de primera necessitat en diferents tendes virtuals (per exemple, un litre de llet en dos o més supermercats en línia), i valoreu les opcions de compra més interessants (descomptes per la compra d'una quantitat determinada, varietat de marques, preu final un cop al cistell de la compra, procedència del producte, disponibilitat, etc.).
- Compareu diferents noms d'usuari i contrasenyes d'alumnes, i debateu entre tots quines poden ser més segures i estables.