Mòdul
1
|
Aplicacions de gestió amb Excel |
Exercicis |
Introducció
Una vegada acabades les pràctiques
d'aquest mòdul, us proposem uns exercicis que podeu fer a partir
del que heu treballat anteriorment. Quan els hàgiu acabat, els heu
d'enviar al vostre tutor o tutora, seguint les indicacions de la guia del
curs. És important remarcar que és imprescindible haver fet
abans les pràctiques d'aquest mòdul per poder resoldre correctament
aquests exercicis.
E11: Evolució de l'alumnat Heu de construir un full
per calcular els percentatges de variació de la matrícula
entre dos cursos consecutius d'un hipotètic centre de secundària.
El resultat hauria de ser similar a:
Les dades s'han d'entrar
en les cel·les del rang C5:D10. En les altres cel·les amb
contingut numèric, hi ha d'haver les fórmules necessàries
per tal que es puguin fer els càlculs corresponents a partir d'aquestes
dades. En la columna F es calculen els percentatges que representen cadascuna
de les diferències (columna E) entre la matrícula d'un curs
i l'altre respecte a la matrícula del curs 2000-01 (columna C).
És un exercici que s'assembla a la pràctica
3.
E12: Pla de jubilació Es proposa que dissenyeu
un full per calcular l'augment del capital col·locat a un interès
determinat durant 10 anys, si es fan imposicions anuals idèntiques:
nnn A la
cel·la B7 hi ha d'haver una petita fórmula de tal manera
que quan canvieu el contingut de C3 automàticament també
canviï el de B7. En la columna C es calculen els interessos que produeix
el capital (columna B) per cada any. En la columna D cal sumar el capital
inicial de cada any amb els interessos. Cada nou capital inicial és
igual al capital final de l'any anterior més la imposició
anual, que és el contingut de la cel·la C3.
E13: Venda de dossiers En aquest exercici us proposem
que construïu un full de càlcul per controlar la venda de dossiers
d'uns departaments:
NNN Ajuda: La fórmula
de la cel·la G8 és =C8*C$5+D8*D$5+E8*E$5+F8*F$5.
E14: Menjador En aquest cas us proposem
que construïu un full per controlar els cobraments setmanals dels
menús escolars a l'alumnat en funció dels dies que es queden
a dinar. El resultat hauria de ser com:
nnn En els imports calculats
a la columna I a partir del nombre de dies s'ha de preveure que hi ha un
preu especial de 16 € per aquells alumnes que es quedin els 5 dies
a dinar. En la figura es veu aquesta situació en tres alumnes que,
si no es fes aquest preu especial els sortiria un import total, de 18,75
€. Això ho aconseguireu amb un SI condicional (vegeu les pràctiques
8 i 9 ), de manera
que si el total de dies és menor que 5, es fa el càlcul d'aquest
nombre de dies pel preu diari; en cas contrari, s'escriu directament l'import
especial (16 €).
E15: Proves de selectivitat. L'objectiu d'aquest exercici
és presentar en un full de càlcul, com el de la figura següent,
les notes d'uns alumnes en una Prova d'Accés a la Universitat (PAU):
nnn La nota final es calcula de la manera següent: si la nota de la prova és més gran o igual a 4, es fa la mitjana ponderada entre aquesta i la de l'expedient, de manera que cal efectuar l'operació: 0,4 · Nota de la prova + 0,6 · Nota de l'expedient (un 40% de la prova + un 60% de l'expedient). En cas que la nota de la prova no arribi a 4, es considera que l'alumne ha suspès i escriurem un " -". Això ho aconseguireu amb un SI condicional. En la columna O cal que s'escrigui, automàticament i per cada cas, la qualificació final de la manera següent: si en la cel·la corresponent de la columna N (Nota final) hi ha un "-" o bé la nota final és més petita que 5, escriurà "NO APTE"; en cas contrari escriurà "APTE". Per aconseguir aquest efecte cal fer servir un SI(O(condició 1;condició 2 );acció 1;acció 2) com en la pràctica 10. Cal també que aquesta última columna tingui un format condicional per tal que surtin les lletres en vermell o en blau segons el cas (vegeu la pràctica 7).
|